3e Zelflingeriemaakdag & start 't Rooie Hempje

Afgelopen zaterdag was het dan zover, de derde Zelflingeriemaakdag van het forum. Dit maal werd de dag gehouden bij Eline Kleinvak in Oudewater, zowel groothandel als particuliere verkoop in lingeriematerialen. Het ging weer net als de vorige keer: zet (dit maal) 30 vrouwen met dezelfde passie bij elkaar en je hebt de hele dag geen kind aan ze! We zijn de dag begonnen met een leuke voorstelronde met een dobbelsteen met vragen. Zo leer je elkaar toch een beetje beter kennen. Helaas moest ik voor de hele groep bekennen dat ik een hamsteraar ben, ai, pijnlijke bekentenis. Daarna volgde de officiele start van 't Rooie Hempje. Liesbeth van Eline Kleinvak had een leuke rode hoek ingericht en Violetta had een mooi bord gemaakt met daarop een aantal variaties van 't hempje.Violetta, applaus en dank voor jou en voor al je werk dat erin is gaan zitten en de fantastische beschrijvingen!! Na de presentatie kon iedereen het patroon pakken en eventueel ook de uitwerkingen van de verschillende variaties meenemen. 't Rooie Hempje werd enthousiast ontvangen door de groep! Natuurlijk lag ons aanvullende 'promotiemateriaal' er ook in de vorm van strooikaartjes:Na de lunch was er twee presentaties, eentje over beugels door Liesbeth en eentje over drie verschillende tekenmethodes: Bella Hendriks, Merckwaerdigh en Grondpatroonmethode. In aanloop op deze dag is een forumlid opgemeten volgens de drie verschillende methodes en is voor haar een bh getekend. Tijdens de presentatie werd uitgelegd hoe elke methode te werk gaat (leuk om te zien dat er grote verschillen in aanpak zitten, zelfs het aantal maten dat gemeten wordt is niet gelijk) en hoe na een eerste pas wordt omgegaan met eventuele aanpassingen. Erg leerzaam vond ik!De dag werd afgesloten met een korte discussie over het forum en daarna was er tijd om de aankopen af te rekenen (hamsteren, ik kon het toch niet nalaten om weer spullen voor een leuk setje mee te nemen!?). We kregen o.a. drie leuke bedeltjes als aandenken en een boekje met patronen van strings. Eind van de dag moesten Tialde en ik natuurlijk wel even op de foto met onze creaties:Moe maar voldaan ging ik eind van de dag naar huis. Restte mij natuurlijk nog de stapel enveloppen van aanvragen die in de loop van de week waren binnengekomen. Zondag heb ik de eerste lading van 46 (!!) enveloppen gevuld met een patroon & label en die naar de brievenbus gebracht, zodat de creatievelingen die niet in Oudewater aanwezig waren ook aan de slag kunnen. De eerste inzendingen staan inmiddels op de website van 't Rooie Hempje.Ik hoop op een hoop rode inspiratie en creatieve energie de komende weken in mijn mailbox en op het forum! Veel plezier iedereen!

Reacties

  1. Wat staan we toch leuk op de foto Jos! Het was een geslaagde dag.
    Gr
    Tialda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus