Tekendag

Zoals jullie misschien al hebben gelezen bij Saskia, hebben we vandaag samen met Tialda weer een gezellige, leerzame en intensieve tekendag gehad. Uitgangspunt was dat we een driedelige a la deze afbeelding wilde gaan tekenen:

I had another fun, informative and intense day toghether with Saskia and Tialda. We sat together to draw a bra pattern along the lines of this model:Tja, hoe pak je dat aan? Je begint met het overnemen van je basiscups en te bepalen waar je deelnaad wilt hebben in het eindresultaat (methode Bella Hendriks):

We started of with the basic pattern (Bella Hendriks method) and decided where the seamline between the lower and upper cup should be: En na veel knippen, plakken en verschuiven, kom je hier op uit:

Then a lot of cutting paper, glueing and shifting paper along the drawing, and you end up with something like this:
Nu ben ik vandaag niet verder gekomen dan de papieren cup. Ik ga nu eerst mijn zwart wit setje afmaken (zo leuk!!) waar ik van het weekend aan begonnen ben en daarna mijn bandjes bh en mijn herfstbh met voorgevormde cups...

Today ended with only this paper model. I have started on a lovely black & white set this weekend I want to finish and there are still my autumn bra and Marlies Dekkers bra waiting for the finishing touch... Genoeg te doen, heel veel zin, tijd te kort en de foto's volgen dus nog :-)
So much to do, so little time, but good spirit! I will post somes pictures soon!

Reacties

  1. Hoi Jos, dat ziet er heeeeel erg bekend uit, zelfde model heb ik ook gemaakt en draag ik met veel plezier. Ben benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk ook nog van de projecten die je nog onder handen hebt.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was erg gezellig en leerzaam!

    Ben ook heel benieuwd of het ons gelukt is om een passende bh te tekenen!

    SAskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Jos,
    Dat is een mooi model, ben erg benieuwd naar het resultaat. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus