Some unfinished business...finished!

Zo, vandaag eindelijk twee UFO's (Unfinished Objects) afgemaakt! Ik heb mijn eerste mozaiek werkstuk van vorige weekend gevoegd en ik heb de schouderbanden en sluiting aan mijn zee-setje gezet.
Ik heb van de week papiertape gehaald om de randen van het mozaiek af te kunnen plakken. Daarna een papje ('yoghurt') gemaakt van het voegsel en over/tussen de tegeltjes gesmeerd. Als laatste moest ik nog wel mijn bloemetjes 'uitgraven'omdat die een stukje lager liggen. Ik denk dat ik in de toekomst nog wel eens een mozaiek zal maken!

Tweede werkstuk dat op het laatste stukje lag te wachten was mijn 'zee-setje'. Het thema op het Forum Zelf Lingerie Maken is dit maal 'Zee'. Ik heb gekozen voor een stofje dat me doet denken aan de strand & zee (blauw met batik/hawaii print) en heb de strepen van een kapiteinspak erin verwerkt:Geinspireerd door deze mooie versie van Sigrid, wilde ik toch nog eens een poging wagen met het patroon Rebeccea van Sewy. Het vorige exemplaar had iets te veel ruimte in de cup. Ik ben zelf gaan sleutelen. Ten eerste heb ik de beroemde 'downward hike' toegepast van Beverly Johnson. Onder het papier zie je het originele achterpand, met potlood zie je de nieuwe lijnen. Daarnaast heb ik nog wat ruimte uit de cup weggenomen, waardoor hij nu perfect past en mooi aansluit.

Nu eerst mijn Bella bh maken en dan snel aan de slag met een nieuwe Rebecca, de stof & fournituren liggen al klaar!

Reacties

  1. ik vind het een heel mooi setje en hij zit echt goed fijn dat het nu gelukt is de aanhouder wint op naar de volgende.gr. Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk setje! Erg leuk geworden!

    Ik vind je mozaîekje ook erg leuk! Nu het zo ingevoegd is is het veel minder ´rommelig´, mooi geworden!

    Krijgt het nog een mooi plekje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd fijn om dingen af te zien en ook nog volledig naar je zin. Beiden erg leuk geworden.
    Ik moet ook nog aan de tassen van de sewalong beginnen, vond de pleated purse van afgelopen maand erg leuk, maar ontzettend bewerkelijk. Enfin, er komt een vakantie in eigen land aan en dat betekent dat het werken aan diverse projecten goed mogelijk is....ssssst, niet thuis vertellen...hahaha
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, fris en vrolijk...
    En knap dat je zo doorgezet hebt om het precies passend te maken'
    Ik wil ook nog steeds meedoen met die tasssen, maar die hebben allemaal meer tijd dan wij denk ik :(
    Heb me er nog niet zo in verdiept, in die site, maar zag wel dat ze heel het boek afgaaan, zijn ze nog niet bijna klaar...
    Dan beginnen wij toch volgend jaar of zo met de aNederlandse versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee Marian, we doen volgend jaar gewoon een NL editie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat er weer 2 Ufo's af zijn!
    Weer een BH bij je collectie ;-)
    Ben ook erg benieuwd naar de volgende Bella.... Nog even en je hebt een aantal goed zittende patronen, Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe deed je dat?

    Gebruik je schilderstape om de randen? Om een rechte afwerking te krijgen?
    Of begrijp ik het verkeerd???
    Ik heb er nog nooit van gehoord.Zoiets werd er op mijn workshop niet verteld!!
    Laat je me aub even weten of ik in de goede richting denk??

    Bedankt alvast!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In de instructie die we mee kregen stond dat je de randen van het werkstuk af moet plakken. Ik heb dat braaf gedaan en nam inderdaad ook aan dat dat is om het voegsel binnen het werkstuk te houden. Ik had uiteindelijk net iets te kort en zie dat niet alle randjes aan de zijkant helemaal zijn opgevuld, maar dat mag de pret niet drukken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus