Zelfde stofje, ander werkstuk

Als je regelmatig lingerie maakt, dan houd je wel eens wat stof over en via de contacten van het Forum Zelf Lingerie Maken verwisselen stukjes stof wel eens van eigenaar. Ook kopen wij natuurlijk bij dezelfde lingerieshops en duiken we met z'n allen op een webwinkel als iemand weer wat moois gevonden heeft, haha.

De allereerste uitruil die ik gedaan heb, is met Poetsie. Voor het thema Herfst op het forum had ik twee eenvoudige slips gemaakt en zij was meteen helemaal weg van het stofje. Ik heb haar de restjes opgestuurd, en zoals altijd, heeft zij daar een echte creatieve Poetsie van gemaakt. Hier zie je onze werkstukken bij elkaar. De bovenste twee zijn van mij, de onderste twee van Diana:
Dit bracht ons op het idee voor het organiseren van de Surprise Lycra online activiteit, waarbij alle deelnemers een stukje lycra van 30 cm kregen om iets van te maken. Leuk om te zien wat je allemaal kunt doen met zo'n stukje stof en wat iedereen verzint. We hadden een blauwe en een roze variant van dezelfde stof, omdat we zoveel deelnemers hadden.
Vandaag zag ik de post van Simoneannemone, en zij heeft een nieuwe setje gemaakt met een stukje stof dat ze van mij gehad had. Tijdens een gezamenlijke tekensessie heb ik zowel Saskia als Tialda een stukje van de zwart witte stof gegegeven, waarmee ik mijn Baroque setje heb gemaakt destijds.
Ik vind het fascinerend om te zien hoe je met hetzelfde stukje stof door te combineren, toch steeds weer iets heel anders weet te bereiken.

Er komen vast meer van dit soort 'gezamenlijke' werkstukken, ik houd jullie op de hoogte!

Reacties

  1. Leuk postje..en ik dacht al, toen ik het kleine fotootje in mijn zijkant zag:
    Uuuuhhh Jos maakt ook al Poetsie´s ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo te zien hoe de stofjes op een verschillende manier gebruikt worden.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bericht is dit geworden, de verschillende setjes die gemaakt zijn van eigenlijk restjes stof zijn erg inspirerend. Ik heb ook nog een stukje dat we bij de ZLM kregen, .....maar waar ook al weer...??
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad erg leuk om te zien wat iedereen van hetzelfde stofje maakt! Bedankt voor de collages!

    Heel leuk postje Jos! Eentje om lekker naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke post Jos, is zo leuk voor ons allemaal om er onze eigen draai aan te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend mooi hoor!!

    Ik ben altijd al van mening dat je met restjes de mooiste creaties kunt maken!

    Het mozaiek tafeltje had eigenlijk een blad vanlatten die een paar centimeter uitelkaar lagen. Daar kon ik natuurlijk niets opplakken.Vandaar dat mijn man er een ander blad op gemaakt heeft. Eentje van gebruikte trespa!!! Vandaar die letters die je ziet.Maar het zit er helemaal onder, je ziet er niks meer van.

    Fijne week, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee!!! Erg leuke creaties..
    liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was meteen verliefd op het stofje toen Jos haar BH had gemaakt en tot mijn grote verrassing kreeg ik er een stukje van! Zo bijzonder om te zien hoe iedereen er toch weer iets anders van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus