Nog een bh

Dat vorige lingerie setje smaakte naar meer! Dus meteen nog maar een bh geknipt en gemaakt.
Middenvoor sloot niet helemaal aan, dus heb ik een cupmaat groter gepakt van het Sewy Rebecca patroon. Ik heb meteen ook een spietje weggehaald uit het zijpand om het wat strakker te laten vallen.
Voor het eerst heb ik middenvoor met vlieseline verstevigd ipv met tule. Geen goed idee, bij de eerste keer aantrekken ging het vlieseline meteen stuk:
Aan het gekleurde stofje zit nog een leuk verhaal. Ik kocht destijds een halve meter van deze gekleurde stof en de dame bij Frans Modestoffen in Amersfoort vroeg wat ik er mee ging doen. 'Lingerie maken' was mijn antwoord en zo raakten we aan de praat. Zij vertelde over een dame uit Leusden die naast naailes ook lingerieles gaf. In die tijd was ik ook bezig met 't Rooie Hempje, samen met Violetta die Ensaid lerares is. 1+1=2, Ina van Modevakschool v't Klooster uit Leusden bleek naast Lingerieles ook Ensaidles te geven. Na een kennismakingsgesprek ben ik daar op les gegaan en zit daar nogsteeds met heel veel plezier!
Voor het doorstikken van het beugelband aan de goede kant gebruikte ik weer mijn open applicatievoetje. Het voejte past precies om het beugelband heen en ik verschuif de naald om goed uit te komen. Het voetje volgt dan mooi de vorm het het beugelband. Ik heb het voetje in twee breedtes.
patroon sewy rebecca
Dit is het uiteindelijke eindresultaat. Middenvoor sluit nu mooi aan, maar ik heb nu weer een beetje ruimte in de cups over. Daarnaast mag het achterpand worden ingekort, deze stof is rekbaarder dan de zwarte die ik gebruikt heb in het vorige setje en dat merk je meteen. Ik heb ook wat bredere beugels geprobeerd, die trekken de cups ook wat strakker.

Ik ga bij de volgende bh wel deze cupmaat gebruiken, maar middenvoor wat optekenen en de oksel wat verhogen en het achterpand wat inkorten. Ach, ik heb toch nog de hele week vakantie haha!

Reacties

  1. Ziet er al goed uit! Leuk verhaal over de stof. Maar vlieseline als versteviging voor je middenstukje ...? Vliesofix is een beter alternatief (of gewoon de vertrouwde tule/chameuse maar weer gebruiken ;-) )

    Ben alweer benieuwd naar de volgende ;-)

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dit is ook een leukerd, gaaf stofje.
    En leuk verhaal erbij.
    Ik zou ook geen vlieseline gebruiken, dat scheurt idd bij erge rek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei leuk stofke heb je gebruikt.
    Ik geloof dat je flink last hebt van lingeritus. :)
    En vliesofix werkt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie geworden en een leuk verhaal. Ik heb nu vliesofix gebruikt bij mv en dat gaat goed ook de ondercup doe ik daar mee en het lijfje met powernet/spandex.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tempo zeg!
    Mooie combinatie van stofjes heb je gebruikt. Jammer dat hij nog niet helemaal mooi zit maar dat wordt steeds beter.

    Ik hoop dat je hem nog kunt aanpassen want hij is te leuk om niet dragen.

    Wat een leuk verhaal van het gekleurde stofje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus