Elke maand een kledingstuk: Burda top 8918

Ik heb heerlijk een paar dagen vrij . Dus lekker de tijd om wat te shoppen voor stoffen in de uitverkoop (die had ik nog niet liggen hmhm), voor patronen die ik onlangs tijdens het opruimen weer vond.
Zo kwam ik Burda Patroon 8918 tegen, twee tops. Laaanngg geleden het patroon gekocht, nooit gemaakt (shame on me). De eenvoud van het ontwerp staat me nogsteeds aan, dus aan de slag!
Ik kocht dit leuke stofje bij Karteris in Barneveld de uitverkoop. Ik heb eigenlijk meest tricots in voorraad en weinig niet rekbare stoffen (hoor ik mezelf nu een excuus naar voren brengen waarom ik toch ben gaan shoppen haha).

Het is een rechttoe-rechtaan patroon met leuke banden onderaan de panden en mouwen. Meteen makkelijk met zomen!
Ik ben tevreden over mijn technieken, het omboorden ging goed en de mouw heb ik er netjes verdeeld in kunnen zetten.
Helaas is de top wel 10 cm korter geworden...'s avonds nog een snel locken is niet handig en ik heb mijn werk vaak verkeerd om op de locker...zal ik het nog eens leren....ik denk het nu wel, dat gat was niet meer weg te moffelen.
Of ik het patroon nog een keer ga maken, weet ik niet. Het is wel een heel recht patroon, en dat 'körpernah' zoals bij de dame op het plaatje valt ook erg mee. Volgende keer ga ik toch voor een wat getailleerder patroon. Ik vind het wel een geslaagde, vrolijke top die ik zeker zal dragen denk ik!


patroon: burda kooppatroon 8918, mt 48
stof: Karteris Barneveld

Reacties

  1. Ai ai ai, dat even snel locken doe je nooit meer!, maar gelukkig heb je het kunnen oplossen en is het een vrolijke top geworden 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld heb, ontzettend balen dus. Gelukkig dat je het nog enigzins kon "verbloemen" door een aanpassing van het patroon. Maar al met al toch een leuk resultaat geworden, nog even lekker zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat hij 10 centimeter korter moest worden maar het is wel een leuk shirt geworden.
    Leuk stofje heb je er voor gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus