Granny patroon #1: BlockStich Square

Mijn allereerste haaksel was een granny. Inmiddels maak ik er regelmatig wel een, vaak voor Hartendekens, maar laatst ook voor de Wildflower Shoulderbag CAL waar ik nog mee bezig ben. Nu ik een beetje meer vertrouwen heb met patronen lezen en vooral met het tellen van steken, wil ik graag wat andere granny patronen gaan proberen!
Op Pinterest heb ik mijn haakborden gesplitst en ik heb nu ook een apart (Granny) Square Haakbord gemaakt om het een beetje overzichtelijker te maken.
Volg het bord DIY & Tutorials crochet (granny) squares van Jos op Pinterest.

Ik had al lang een oogje op de leuke granny die ik gezien had bij Craft Chic: de Block Stitch Square
Er staat een uitgebreide uitleg op het blog, stap voor stap met foto's en tekst. Vandaag aan de slag gegaan en ik word er helemaal blij van! Het patroon is prima te doen en je kunt helemaal los gaan met kleurencombinaties.
Eigenlijk maar 1 nadeel: je moet wel erg veel draadjes afwerken want je hebt elke toer een kleurenwissel.
Eens kijken of ik volgend weekend weer een ander patroon kan proberen en ik deze week zo af en toe 's avonds een paar meer kan maken van deze voor Hartendekens.



patroon: Block Stich Square
wol: Royal van Zeeman
haaknaald: 5.0

Reacties

  1. Prachtig patroontje die block stitch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben op zoek naar een nederlandse beschrijven van die patroon weet iemand hoe ik hier aan kan komen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus