Boxers

In het kader van  de elke maand een kledingstuk uitdaging gebruikte ik twee patronen. Voor degenen deze uitdaging niet kennen, het is de bedoeling elke maand een ander patroon te maken uit de voorraad patroonbladen die bij velen van ons op de plank liggen en waar we altijd meer naar kijken dan iets van maken (van die tijdschriften waar de patroonbladen nog uit de nietjes moet halen zeg maar...).

Dit keer is het misschien wel een beetje vals spelen, want deze twee boxer patronen heb ik al eerder gebruikt. Maar omdat ik het stof eraf moest halen (vanaf mei 2015), tel ik ze toch mee voor deze uitdaging ;-)
Ik maakte afgelopen weekend twee verschillende boxerpatronen van Sannalin voor mijn man.  Ook zijn ondergoed kan wel weer wat aanvulling gebruiken, dus zondag achter de naaimachine gekropen. Mooi klein projectjes, goed om te kijken hoe mijn been zich houdt en ik hoef niet al te grote patroondelen te handelen met tekenen en knippen.

Toen ik op zoek ging naar de patronen, kwam ik dit exemplaar tegen, genaaid en wel. Alleen de band moest er nog op!?  Voor deze boxer gebruikte ik Sannalin's patroon 2. Ik verhoogde middenachter en verbreedde de pijpjes. De stof gebruikte ik al eerder voor de LMV Harely Top en het Appels & Peren shirt uit Zo Geknipt.
Zaterdagavond nam ik het andere patroon opnieuw over, dit maal Sannalin's patroon 1. Ik ben nog altijd trots op mijn GT40 versie van deze boxer die ik een paar jaar geleden maakte. Ik verhoogde mid achter 1.5 centimeter al van te voren.
Alle stofjes komen uit mijn eigen voorraad. Maar ja, dit soort projectjes slaan nou niet meteen een heel groot gat in mijn voorraad, maar het is toch weer wat. Op naar nieuwe patronen en meer lappen wegwerken!


patronen: Sannalin
stof:  zwarte tricot gekocht bij Karteris Barneveld? anderen weet ik niet meer
elastiek: Naaicentrum de Speld als ik me goed herinner

Reacties

  1. Je heb er weer leuke boxers van gemaakt en al gaat het nu niet zo hard met de voorraad er is toch weer iets gemaakt.
    Is de pasvorm van deze ook weer goed?.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, pasvorm is prima. Kleine aanpassing aan de pijpjes bij de zwarte en midachter wat verhoogd bij beiden.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus