Elke maand een kledingstuk: jurk uit Knipmode

Ik loop hopeloos achter met bloggen! Al voordat we op vakantie gingen begin mei had ik deze jurk al af! Tegenwoordig gebruik ik de patroonbladen toch een stuk sneller dan voorheen. Weer een nieuw patroon geprobeerd en een lap van mijn UWYH zonde weg!

jurk 7 knipmode 02 2016
Ik heb de nodige aanpassingen moeten doen, maar weet niet eens precies welke moet ik zeggen. We hebben op naailes in ieder geval de mouwen een stuk kleiner gemaakt. Gelukkig voer ik wijzigingen altijd meteen door op het patroon, want dan kan ik de volgende keer zo aan de slag mocht ik het patroon nog een keer gebruiken.
Ik heb in maart 11 lappen stof tegelijk online gekocht....eentje ervan viel tegen qua kleur, maar dat lag aan mezelf. Ik dacht dat 'taupe' een paars tint was maar dat bleek niet geheel juist hmhm.... Stofje dus maar gebruiken om een proefjurk te maken. Het werd dus het patroon uit de Knip van febrauri 2016, jurk 7.
Omdat ik de kleur wat saai vond, heb ik naden allemaal afgewerkt met fluoriserend geel garen (op de foto lijkt het wat zachter geel zie ik).
Volgende keer zal ik wel mijn steek wat langer maken, dat staat toch mooier denk ik.

maat:52 met aanpassingen
stof: jaquard jersey van www.driessenstoffen.nl

 

Reacties

  1. Ah, knap dat je je zonde durft op te biechten :-) mooie proefjurk hoor! En idee met de gele stiksel is helemaal top! Mooi complementair

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De proefjurk ziet er prima uit. Ga je deze wel dragen of is het echt een proefjurk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind m toch nog wat aan de krappe kant, dus even wachten totdat mijn sportschoolinspanningen zijn vruchten af gaan werpen ;-).

      Verwijderen
  3. Het is inderdaad een mooie "proefjurk", vind je stiksels ook erg leuk het breekt.
    Komt vast goed na de inspanningen op de sportschool.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus