Pinspiration: beanies haken als cadeautje

We waren dit jaar wat vroeger op Kreta dan gebruikelijk en het weer is daar ook wat van slag. In februari was het er als zomer, begin mei hadden we soms regen en moesten we 's avonds echt een vest/jasje aan omdat het anders toch wel erg fris was met de wind. Er waren ook dagen dat ik lekker in mijn badpak rondliep, dus het was wat wisselvallig.
's Avonds in het restaurant van Griekse vrienden, Taverna Horiatiko, waar we (heel vaak) eten liep de bediening soms zelfs met een capuchon op...zo koud vonden ze het. Dat vroeg natuurlijk om een creatieve grap....een zelfgehaakte beanie in de kleuren van de Griekse vlag!
Naar de wolwinkels in Chania geweest om witte en blauwe wol te zoeken. En lang leve Pinterest, want ik heb nog nooit een beanie gemaakt. Online gezocht naar een makkelijk patroon om te maken en haken maar!
Ik gebruikte het patroon van deze pin, de Urban Slouchy Beanie van Kollabora. Ook spiekte ik naar de maten als genoemd in deze pin, omdat ik geen zin had om een proeflapje te maken omdat ik andere wol gebruikte.
 
We hadden ook nog een verjaardag van een Griekse vriend tijdens ons verblijf daar. Hij is mega fan van A.E.K. Athena, een voetbalclub. We konden aan een bodywarmer komen van de plaatselijke A.E.K. fanclub uit Chania. Ik wilde daar nog wat zelfgemaakts bij doen, het werden twee beanies voor vader en zoon in de clubkleuren.
Ik gebruikte wederom de maten van het blog van A Bit of Color en gebruikte dit keer wel de rekenmethode om tot het patroon voor zijn zoontje te komen.


Drie Grieken met een warm hoofd ;-)

patroon: eigen variaties op Urban Slouch Beanie
wol: acryl 100%
haaknaald: 4

 

Reacties

  1. Je hebt een heerlijke haakvakantie gehad! En wat lief die mooie haakkadootjes voor jullie griekse (inmiddels) vrienden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus