Workshop Vest 'Alles is Haken' deel 1

Begin van de maand ben ik samen met Tialda naar de lancering van het boek van Saskia Laan geweest, "Alles is haken" heet het. Hier vind je een kort verslagje ervan. Al in het inspiratiecentrum van Wolplein viel mijn oog op de leuke vesten die in het boek staan.
Vesten uit Alles is Haken, gemaakt door Saskia Laan
Van de week zag ik dat er een extra workshop Vest haken werd gegeven door Saskia dit weekend.
Donderdag me snel ingeschreven en vandaag in de auto naar Zaltbommel.
Samen met een groep dames namen we plaats aan de grote tafel en daar vertelde Saskia ons de tips en trucs voor het haken van het vest. Voor iedereen was het de eerste keer dat ze echt een kledingstuk maakten.  Het blijft toch spannend of het straks past!
Een van de zaken die moest gebeuren was het uitzoeken van het materiaal. Niet te dun, niet te zwaar, maar (vooral) ook....welke kleur? Ik heb lang met knalroze bolletjes in mijn handen gestaan, maar toen zag ik mezelf voor de kledingkast en dacht ik aan mijn Kleding met een plan.... zou ik zo'n knielang knalroze vest vaak dragen? Voel ik me er lekker bij? Ik houd van knalkleuren, ook in mijn kleding, maar zo'n groot oppervlak op die manier?
Ik koos uiteindelijk voor de donkerblauwe Lana Grossa Elastico.
De kleur past mooi in mijn kleurenpalet.
Het begin is er, maar ik zal nog heel wat uurtjes moeten haken voordat het hier op gaat lijken....
17 september hebben we de terugkomdag, dan wil ik 'm toch echt af hebbben!
Vesten uit Alles is Haken, gemaakt door Saskia Laan
wol: Lana Grossa Elastico donkerblauw Wolplein
16 bollen, 96% katoen, 4% polyester
maat: eigen maat


 

Reacties

  1. Wow, wat een project! Ik ben heel benieuwd hoe snel je gaat en hoe het vest er uiteindelijk uit ziet!
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk, maar ik denk wel dat het erg mooi gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie uitdaging om het vest voor 17 september af te hebben.

    Denk dat het goed is om voor dit project een wat neutraler kleur te kiezen maar ik snap dat je getwijfeld hebt bij dat roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur heb je gekozen. Dat zal bij veel kledingstukken passen. Ben erg benieuwd naar je vorderingen.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag haar vest ook al, zo mooi!!!! Veel haakplezier verder
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een hele klus maar dan heb je ook wel een heel erg mooi vest.
    Vind de kleur mooi kan bij heel veel andere kleding.

    Veel plezier met haken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooooooo benieuwd hoe je vest wordt! Mijn garen ligt al langer klaar.... Maar eerst andere projecten af!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus