Top Knipmode april 2017

Tijd voor eens wat anders. Ik zie allemaal leuke tops voorbij komen met aparte halzen, tijd om zelf ook eens wat anders dan t-shirts te maken en rekbare stoffen te gebruiken.! De top op de voorpagina van de Knipmode van april van dit jaar trok meteen mijn aandacht. De aangeknipte mouwtjes van mijn vorige shirt zijn goed bevallen, dus een goede keuze voor een volgend project.

Ik had een leuk stofje liggen van vorig jaar nog, een UWYH zonde hmhm, speciaal gekocht om wat dingen mee te proberen. (het is wel heel goedkoop en dun merk ik, hij haalt snel, maar dat risico zat er natuurlijk wel in ja).


Ik paste eigenlijk niets aan, combineerde alleen twee maten naar de matentabel. Op advies van mijn naaijuf naaide ik de split en halslijn in een keer, dan zouden de hoekjes veel mooier worden. En dat is gelukt! 
Ik liet het knoopje achterwege bij de sluiting voor achterwege, je kunt de top makkelijk over je hoofd aantrekken. Ik voegde een beetje bling toe. Wilde ook nog wat bling doen op de flamigo's, maar in mijn hoofd was dat veel leuker dan in het echt, dus dat toch maar weer achterwege gelaten.
Ik vind het een leuke top geworden die ik zeker vaak zal dragen en vaker maken! Volgende keer verleng ik de mouwtjes nog wel wat denk ik. Op naailes ook gekeken met spelden naar een hoog laag zoomlijn (hoog voor, lager achter), maar daarvoor moet ik nog wat meer oefenen met mijn rolzoomvoetje heb ik gemerkt voordat ik mijn werkstuk daar aan waag.

patroon: Shirt 9 Knipmode 04/2017
maat: 52->54
stof: markt Amersfoort




 

Reacties

  1. Het is in elk geval een heel erg leuk shirt geworden, zal eens kijken van de week op les voor de knip.
    Deze heb ik niet gekocht vond er nou niet echt iets in staan, maar nu ik jou shirt zo zie niet goed gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige top!!! Simpel, en toch erg leuk door het stofje en de hals..denk er nu ook over om hem te kopen..die Knip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jos, jouw versie is ook leuk geworden! Ik vind het altijd tof om te zien hoe verschillende mensen door gebruik van een anders stofje een heel andere "look" krijgen met hetzelfde patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus