Saldana shirt

Een paar weken geleden doken er ineens de Saldana op in twee blogs die ik volg, Zomerkoninkje en Cookin' & Craftin'. Het patroon blijkt afkomstig te zijn van een nieuw digitaal tijdschrift, Sew Sew Def Magazine. Met elk editie worden ook twee patronen meegeleverd die je als PDF kunt downloaden, een voor een vrouw en een voor een man. Bij de eerste uitgave zat dus de Saldana, een shirt en jurk patroon, en de Westbrook, een shirt voor mannen. 
patroon van Mimi G Style
patroon van Mimi G Style
Je kunt de patronen los kopen, maar als je beide patronen leuk vindt, kan ik je aanraden het tijdschrift zelf te kopen (kan ook per nummer), dan ben je goedkoper uit en heb je er meteen nog wat te lezen bij! In het mei nummer staan een badpak voor haar en een zwemshort voor hem.
Tijd dus voor een proefexemplaar van de Saldana om te kijken of het patroon inderdaad wat voor mij is. De leuke belijning en mooie V-hals spraken me aan. Bovendien voorziet het patroon in extra ruimte onderaan bij de buik en heupen bij het shirt, maar zit er niet al te veel overwijdte rondom de buste. Proberen dus maar met een stofje dat ik vorig jaar heb gekocht, een vrij dunne tricot waarvan ik achteraf toch ging twijfelen of de print wel wat is voor mij.
Het patroon naait redelijk snel, het is vooral veel spelden met de verschillende panden en alle naden worden ook extra doorgestikt, zelfs de mouwen. De mouwen worden anders ingezet dan ik gewend ben, eerst de mouwen aan het voor- en achterpand vast en daarna in een keer de zijnaden sluiten.


Ik kwam er niet helemaal uit hoe ik de V-hals er precies in moest zetten, ik heb er mijn eigen draai maar aan gegeven. Ik had geen zin om er te lang bij stil te staan, was namelijk ook naar het songfestival aan het kijken op mijn ipad haha. Ik had ook ruzie met het rimpelen van het achterpand (de tricot ging alle kanten op behalve de goede), dus beide afwerkingen verdienen niet echt de schoonheidsprijs. Hoezo ongeduldig?
Aan de afwerking van de mouwen onderaan heb ik een eigen twist gegeven.
Ik ben heel blij met het patroon. Enige dat ik aan zou passen is de lengte van het achterpand. Ik vind 'high-low' leuk, maar bij mij vind ik dat het achterpand zo lang niet echt wat toevoegt. Die ga ik dus aanpassen.
Ik ga dit patroon zeker vaker gebruiken. Het draagt lekker en het is leuk om verschillende stofjes met elkaar te combineren. Ideaal ook voor restjes!

patroon: Saldana
maat:2XL + 2 cm verlengd
stof: tricot van Driessen stoffen


 

Reacties

  1. Super leuk! Een t-shirt maar dan met leuke extra details! Staat je heel goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd, dat lijkt me handig om resten te verwerken.
    Eerst de mouw inzetten en dan de zijnaden sluiten doe ik eigenlijk altijd..En ook nog eerst de zoom zelfs. Dan kun je een jurk bv heel makkelijk nog iets strakker maken. Mij bevalt dat prima.

    Fijne week verder.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus