Jalie 3461: broek

In het kader van mijn Uitdaging 2017 was het nodig tijd dat ik eens met een broek aan de slag ging. Ik moet terug naar 2010 voor de laatste lange broek ik die ik heb gemaakt, slik. Om niet al te moeilijk te beginnen, heb ik ervoor gekozen om Jalie 3461 (Eleonore Pull-on Jeans) te maken. Op diverse blogs zag ik mooie exemplaren voorbij komen, dus dit patroon leek me zeker de moeite waard. 
Voor mijn proefexemplaar gebruikte ik een stofje van Driessen dat ik vorig jaar al had gekocht.I.v.m. de rek moest ik de stof een slag draaien en kwam het patroon horizontaal te liggen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik deze stof bij mij nu een te hoog pyjama broek gehalte vind hebben (stof is ook erg sdtretchy en zacht) of niet....vandaar mijn bedenking op de foto haha. Als zoiets eenmaal in mijn hoofd zit, dan krijg ik het er moeilijk uit merk ik.
Samen met mijn naaijuf de nodige aanpassingen op het patroon gedaan. Het was even goed nadenken, omdat bij buitenlandse patronen de naad vaak al aan het patroon zit, zo ook hier.
De zakken zitten wel heel erg naar het midden, volgende keer ga ik ze toch wat verder uit elkaar zetten.
Op de site van Jalie vind je en link naar de video waarin je kunt zien hoe de broek in elkaar gezet wordt. Het is een eenvoudig model dat zonder al te veel poespas in elkaar te zetten is.


Ik ga nog wat sleutelen aan het patroon, de broek mag nog wel wat meer aansluiten als ik zo kijk naar de afbeelding en hoe de broek bij mij zit. Laat ik nou nog wat stofjes hebben liggen hier die zich daarvoor lenen.... In ieder geval weer een uitdaging van mijn 2017 lijstje dat ik door kan strepen!
maat:, met aanpassingen


Reacties

  1. Leuk patroon. Maar, de volgende broek mag inderdaad wel wat meer aansluiten. Misschien dat je dan ook het gevoel van een pyama kwijt raakt. Wel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie broek. Ik denk dat je hoofd het nog een pyjamabroek vindt, maar dat is het niet hoor. Hij staat je goed, vooral in combinatie met een donker shirt. Deze uitvoering vind ik leuk ook qua wijdte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie makkelijke broek! De volgende keer zou ik de zakken erop laten spelden terwijl je de broek aanhebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus