Pinterest inspiratie

Pinterest is zo'n heerlijke schatkamer aan inspiratie! Toen ik met haken voor de Nije Stichting begon, heb ik ook meteen een Pinterest bord gemaakt en ben ik op zoek gegaan naar beschrijvingen van gehaakte vlaggetjes.
Leuk om weer iets nieuws te proberen na de basis vlaggetjes die ik tot nu toe gemaakt heb. Einde van deze maand ga ik een workshop volgen bij het Wolhuis in Rijssen. Daar leert Janneke van Jip by Jan ons het vlaggetje maken dat zij speciaal ontworpen heeft voor de recordpoging van de Nije Stichting.

Ff geshopt op mijn eigen Pinterest bord en daar koos ik dit patroontje uit om te maken:



En toen ik toch bezig was, heb ik deze pin ook geprobeerd, alleen ging daar wat fout haha. Ik lees liever haakdiagrammen als hierboven en probeerde m uit te schrijven. Beetje freewheelen en zelf proberen te redeneren hoe het patroon eruit zou zien, maar toen haakte ik per ongeluk ook nog eens allemaal stokjes i.p.v. vasten (niet goed lezen en UK en Amerikaanse termen ook door elkaar gehaald)....
En dan krijg je zoiets, ook wel leuk toch? (Ik moet m nog wel blokken, dan is ie beter in vorm.)
Met de restjes katoen ben ik van de week ook al een beetje aan het spelen geweest voor kleine vlaggetjes voor sleutelhangers. Iemand begon daarmee in de Facebookgroep en ze zijn leuk voor extra verkoop om geld op te halen voor de Nije Hoeve. Op Freubelweb staan ook leuke ideeen en daar kwam ik deze mini vlaggetjes tegen:
Freubelweb linkt door naar de tutorial van Nicollie en die probeerde ik, echt heel simpel en leuk!
En ik probeerde ook wat met een los vlaggetjes:

Uiteindelijk heb ik toch besloten om de nieuwe serie weer met vasten te maken, dat is toch meer mijn ding. Dit maal wel met streepjes en bolletjes erbij, met dank aan de tutorial van de Crochet Club.
De vlaggetjesmeter staat inmiddels op 5.292 van de 40.000 benodigde vlaggetjes. Als het goed is worden vandaag weer vlaggetjes verwerkt en zit mijn eerste serie daar ook tussen!

Ook aanhaken?

patroon: Pinterest en Freubelweb
garen:  katoen uit eigen voorraad
haaknaald: 4.0 (kleintjes met 3.0)


 

Reacties

  1. Je bent helemaal verslingerd aan vlaggetjes haken 😃 En wat heb je er al veel gehaakt! Mooie bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus