Centraal Museum: Uit de Mode

Vandaag ben ik samen met een paar Sancho dames naar de tentoonstelling 'Uit de Mode' in het Centraal Museum in Utrecht geweest. In 2017 viert het Centraal Museum dat 100 jaar geleden in Utrecht de eerste betaalde modeconservator werd aangenomen - wereldwijd een bijzonder feit. Voor het eerst staan ruim 100 hoogtepunten uit de eigen modeverzameling in de spotlights.

We hebben genoten van al het moois!

Van oud:

 

Tot nieuw:
En je kon zelf een dame volledig aankleden (je snapt waarom je toen een kleedster nodig had):

En zoveel mooie details:
 Deze jurk is volledig met balpen van de blauwe kleur voorzien en als het model de handen kruist, dan vormen de mouwen een hart! We waren allemaal ook weg van de plooien details.
En nu weet ik het zeker, ik ga echt nog een keer een Jane Austen jurk maken voor mezelf!



 

Reacties

  1. Mooie tentoonstelling! Jammer dat ik niet mee kon. Maar met je foto’s geniet ik toch een beetje mee. Weer mooie inspiratie opgedaan... benieuwd naar jouw eigen Jane Austen jurk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie collectie, zo te zien. Benieuwd naar je uitvoering van de Jane Austin jurk.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus