Tuniek uit de Knipmode

De afgelopen tijd kom je enorm veel Imani jurken tegen naar het patroon van La Maison Victor, een eenvoudige jurk met aangeknipte mouwen.Ik wilde 'm ook graag maken, maar de Imani gaat tot maat 48 en ik had geen zin om 'm zelf door te vergroten naar mijn eigen maten. In de Knipmode van juli 2017 stond een vergelijkbare tuniek, maar dan met een v-hals. Links onder de tekening van de Imani, de foto en tekening rechtsboven zijn het model uit de Knip:

Ik gebruikte een leuk stofje van Driessen Stoffen, uit eigen voorraad om een proefmodel te maken. 
Ik heb behoorlijk wat aanpassingen moeten doen. Ik gebruikte een stretch stof en het patroon is voor katoen. Ik haalde 12 cm rondom weg en verkortte de zoom 15 cm. Ook liet ik het aangekipte gedeelte onderaan de mouwen weg.
De V-hals is vrij diep en draag ik met een zwart hemdje eronder. De volgende keer ga ik toch iets maken met een coupenaad erin, dat valt toch mooier bij grote maten. Al met al wel een leuke tuniek die ik met plezier al gedragen heb!
maat: 52->54 met aanpassingen


 

Reacties

  1. Mooie zwart wit jurk voor vele gelegenheden! Je draagt er geen riem om?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n riem zit bij mij precies op de verkeerde plek. Ik heb flink wat van de omvang weggehaald, dus dan is ie ook niet zo als een aardappelzak ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus