Vandaag is rood

Het thema voor februari & maart in de Facebookgroep Ladies of Lingerie & Design is "Vandaag is rood".  In 2009 organiseerde ik voor het Forum Zelf Lingerie Maken 't Rooie Hempje en daar had ik nog de nodige materialen van over. Tijd om dus te gaan schatgraven toen ik mijn tas aan het pakken was voor een dagje lingerie naaien dit weekend.
Ik besloot ook een oud patroon te gebruiken dat ik in 2012 voor het laatst gebruikte, O2 van Merckwaerdigh. Ik heb alles in mijn tas gestopt dat rood was en kwam in mijn zoektocht ook nog een leuk zwart elastiek tegen die ook mijn tas mee in ging. Het cadeau van Freubelweb & Gutermann eind vorig jaar kwam ook goed van pas, want ik bleek geen rood garen meer te hebben.
Na een beetje puzzelen kon ik aan de slag en ontstond er een mooie combinatie. Leuk hoe zo'n creatief proces gaat en zo'n hemdje in je hoofd en onder je handen groeit. Alles valt dan in elkaar.
Ik besloot het zwarte elastiek op de deelnaden te stikken, zo krijg je een beetje een Moulin Rouge gevoel. Een zwart strikje thuis erbij gezocht et voila!
maat: XXL
stof: uit eigen voorraad van lang geleden


 

Reacties

  1. Ik heb hem zien ontstaan! Erg leuk met dat zwarte accent. O2 hemd blijft een topper!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus