Creatief op vakantie - deel 1: kraamcadeautje

Gisteren zijn we teruggekomen van twee heerlijke weken op Kreta. We hebben daar een lekker stekje waar we graag komen. Eerder nam ik al eens mijn lingerie tekenspullen mee (zie hier), dit jaar gingen voor het eerst mijn haaknaalden en wat bolletjes wol & katoen mee in de koffer.
Al snel bleek dat een Griekse vriend van ons later dit jaar vader zou worden. Ik had spulletjes mee om mijn inkvisje af te maken waar ik tijdens de CreaPower Haakdag op 15 juni al aan was begonnen (daarover later nog meer op mijn blog). 
Ik wilde eigenlijk een blauw/witte spiraal inktvis haken, maar ik had geen witte katoen bij me. Pas te laat in de vakantie kwam ik een wolwinkel tegen in Chania waar ze me konden helpen. Eerder wel een winkeltje gevonden, maar de wol was net zo oud als het mannetje dat erin stond, haha. Dus koos ik voor een combi van hard blauw met blauw gemelleerde katoen. Dat laatste bolletje had ik heel toevallig extra bij mijn spullen gestopt, kwam dat even mooi uit!
Zo stukje bij beetje ontstaat dan al hakende het lijfje, met een mooi uitzicht op zee en de bergen!
En dan begint het tentakelen, mijn minst favoriete gedeelte eigenlijk, alhoewel dit keer de tentakels wel erg mooi krulde. Het werd een echte octopus met 8 tentakels:
Tja, ik bedacht me op een gegeven moment dat ik natuurlijk helemaal geen vulling bij me heb en geen pantykousje, ik zou het inktvisje dat ik aan het maken later in NL vullen. Waar haal je dit nu vandaan in een klein Grieks plaatsje? Linda, zij werkt bij onze favoriete taverna daar, om raad gevraagd en zij kon meteen helpen. Zij had nog een kapot kussen thuis (dankjewel hond) en een pantykousje, probleem opgelost!
Kaartje erbij gekocht en een mooie wens voor de ongeboren kleine erop geschreven...
....en klaar!
De aanstaande vader en moeder waren er zichtbaar blij mee! 
Dat is CreaPower op z'n best ;-)

garen: Catania en Katia Capri Print (beiden 100% katoen) 

haaknaald: 2,5

Reacties

  1. Erg leuk! De omgeving ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en dat in je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel cadeau. Heerlijk om zo hulp te krijgen om hem nog in je vakantie af te krijgen.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schattig en een zalige haakplek zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kleurt hij mooi bij zijn omgeving!
    En inderdaad dit is creativiteit ten top.
    Als je om je heen kijkt kun je zo veel hergebruiken :)
    Is het nog leuker kado geven met een heel verhaal erachter....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus