Top Valentine

Ik maak bijna altijd tops en shirts van rekbare stof. Toen ik bij Driessen deze 100% viscose stof zag en in de Ottobre Woman Top Valentine, vielen de puzzelstukjes in elkaar. Beiden gingen mee in mijn tas naar het Sancho Naaiweekend en dit was het eerste werkstuk waar ik aan begon vrijdagavond.
Het is een leuk patroon met wijde mouwen. Ik verlengde het patroon al wel meteen 10 cm. Bij het passen van het lijfje haalde ik ook nog 1,5 cm uit de panden (ik ben afgevallen sinds het overnemen van het patroon op papier).
Ik had al lintjes aangestik achter als sluiting, ipv een knoopje, maar ik kon de top makkelijk over mijn hoofd aan krijgen. Lintjes er dus maar weer af en de panden aan elkaar genaaid, wel met een leuke 'keyhole'.
Ik heb de top van de week met het mooie weer al aangehad, 
draagt heerlijk en ik word erg vrolijk van dit lekkere stofje.

patroon: Top Valentine Ottobre Woman 2/2018
maat: 52, verlengd en versmald
stof: 100% viscose van www.driessenstoffen.nl


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus