Lingerieweekend

Na een heel verdrietige periode waar we nog midden in zitten, heb ik letterlijk en figuurlijk de draad weer opgepakt en ben ik vorige week voor het eerst dit seizoen naar naailes gegaan en ging ik vorig weekend 2 van de 3 dagen mee op lingerieweekend in Austerlitz met een groep van 21 lingerie maaksters.
Ik heb weinig achter de naaimachine gezeten de afgelopen tijd, maar had al wel wat projectjes geknipt of half af klaar liggen. Eentje daarvan was een proef exemplaar van de Cashmerette Radcliff Undies. Cashmerette is tegenwoordig ook van de lingerie, ze hebben naast de slip ook een BH patroon op de markt gebracht, de Willowdale Bra (t/m maat 135J!)
Ik maakte een proefexemplaar van restjes bamboe en viscose tricot. Ik zou allerlei maten moeten mixen (zowel tussen taille (28) en heupen (24) als tussen voor (26) en achter (20)), maar koos voor gemak en ben begonnen met standaard maat 24.  De slip iets aan de hoge kant in de taille, maar dat komt wellicht ook omdat de stofjes enorm rekbaar zijn. Wat ik echt aan moet passen is onderaan bij de billen, daar heb ik echt teveel stof over.  Ik heb veel buik, maar geen/weinig kont haha.
Na de slip ben ik verder gegaan met het knippen van een slip bij een BH die al geknipt klaar lag. Op een eerder lingerie weekend had ik het patroon van de Danglez DB7 overgenomen om een keer te proberen. De driedelige DB4 is al jaren mijn go to BH patroon ( ik heb sinds 2011 geen BHs meer in de winkel gekocht). Ik was nieuwsgierig naar een ander model.
Ik maakte deze bruine BH al eens als proef om te zien hoe het patroon uit zou pakken op basis van mijn maten. Deze leuke lycra kocht ik een keer in de uitverkoop bij Karteris (ik had nog geen lycra in mijn voorraad hmhm). De band en ondercup waren goed, ik had alleen teveel ruimte in de bovencup. Ik heb toen meteen aanpassingen in het patroon getekend en een BH geknipt weer, maar nog niet gemaakt.
Toen bleek dat de nieuwe BH draagbaar was, maakte ik meteen nog een tweede slip erbij, uiteraard van mijn favoriete slippatroon, de Aphrodite van de Lingerie Academie. Ik kwam in mijn voorraad een zwart, zacht, heel aaibaar zwart stofje tegen met een dierenprint. Die had ik nodig omdat ik niet genoeg stof had met het lichte printje voor de BH. De combinatie vond ik zo leuk, dat ik besloot het stofje ook voor een deel te gebruiken in mijn BH.
Ik mag nog wat meer ruimte wegnemen in de bovencup, maar de BH is zeker draagbaar. Heerlijk om weer zo achter de naaimachine gezeten te hebben en al die creativelingen om me heen. Dat smaakt weer naar meer!

maat: 24
stof: restjes bamboe en viscose tricot

patroon slips: Aphrodite van De Lingerie Academie
maat slips: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
stof & fournituren: pakket van Bandenkant.nl en zwarte lycra uit eigen voorraad

patroon bh: Danglez DB7
maat: 110E
stof: lycra Karteris Barneveld
maat: 110E
stof & fournituren: pakket van Bandenkant.nl en zwarte lycra uit eigen voorraad


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus