Start project uitdaging september

In augsustus is het er niet van gekomen om een nieuwe creatie te maken voor de uitdaging om elke maand een kledingstuk te maken. Gelukkig had ik juli al wat extra's gemaakt en is vandaag het naailesseizoen weer begonnen.
Afgelopen zaterdag zag ik de nieuwe Burda in de winkel liggen en ik was meteen verliefd op de grote maten blouses die erin stonden!
Er staan van die traditonele Oostenrijkse kleding in. Dragen zal ik die natuurlijk niet met alles erop en eraan, maar de blouse heeft zo'n mooie halslijn, die past ook prima onder een jasje. Vanavond maten gemeten en patroon in basis overgenomen. Nu verder doorvergroten, stof uitzoeken en dan stof leggen! Wordt waarschijnlijk pas na volgend weekend, maar dan heb ik alvast wat om naar uit te zien. Eens door mijn eigen stoffenvoorraad de komende week, en anders zo wie zo volgend weekend naar de lapjesmarkt in Utrecht!

Vanavond ook de maten gemeten om een basispatroon te gaan tekenen. Ik heb dit lesseizoen als uitdaging een pak voor mezelf te tekenen en te maken: colbert en pantalon. Ik ben heeeel benieuwd!


 

Reacties

  1. Leuke blouse heb je uitgekozen.

    Ben heel benieuwd hoe die er uitziet in een andere stofje.

    En wat een uitdagend project voor naailes voor het komende jaar!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blouse heeft zeker een mooie halslijn.

    Gaaf hoor een pak op maat tekenen. Ik ben héél benieuwd hoe dat wordt. Ik zou het ooit voor mezelf doen, maar er is uiteindelijke nooit meer wat van gekomen.

    Ik heb ooit een goed zwart broekpak gehad van hele mooie soepele stof (door de winkel is het her en der op maat gemaakt en vooral ingekort, ik heb korte pootjes, hahaha) maar die paste ik niet meer. Sindsdien mis ik het in m'n kast. Het was zo ideaal voor allerlei gelegenheden of gewoon zo plof op de bank om aan te trekken (want de stof kreukte zo goed als niet).

    Groetjes en veel plezier met je uitdaging! Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag pakken voor mijn werk en die zijn zo lastig te krijgen in grote maten....dan maar zelf maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk model ben benieuwd naar het eind resultaat. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus