#CrochetOnTheGo deel 1

We zijn gisteren teruggekomen van twee heerlijke weken Kreta! Altijd weer een feest om naar ons favoriete plekje te gaan, Alexandros Homes in Agia Marina. Net als vorig jaar gingen mijn haaknaalden en wat wol mee. Optimist als ik was, stopte ik garen voor 4 projecten in mijn koffer: twee sjaals, wol voor hartendekens.nl en katoen voor een dobbelsteen voor mijn neefje. Wat deed ik zoal....niet deze projecten zo ongeveer haha.

Ik kocht speciaal een haaknaald voor in het vliegtuig (wilde het niet gokken met mijn 'dure' Clover Amour naalden haha) en ging als oefening aan de slag met het de Bobble Stitch. Ik gebruikte het gratis patroon met het hartje van Wolplein.nl. Tijdens de vakantie wilde ik een dobbelsteen maken voor mijn neefje met de patronen uit het boek dat ik onlangs won bij Jellina. Ik kwam er al snel achter dat tellen niet echt iets voor mij is. Het vierkantje werd scheef en het hartje liep van mijn vierkantje af.....

Dus de vakantie kreeg het thema 'Haken: steken tellen en de anatomie van de haaksteek'. Eerst maar eens oefenen met een een lapje maken met een vaste steek. Filmpjes en internet bestudeerd en vooral ook veel kijken over hoe steken in elkaar zitten en tellen.
En jawel, mijn vierkantje werd ook echt vierkant! Ik heb zes lapjes gemaakt, daar ga ik nog letters op borduren, als dobbelsteen voor mijn neefje. Dus even niet met de bobblestich (is met Drops You Recycled Cotton ook niet te doen volgens mij met naald 5), maar ook leuk zo en leerzaam!
Daarnaast haakte ik elke ochtend bij het ontbijt een granny voor Hartendekens.nl. Ik had wat Royal garen in mijn koffer gestopt ook. Acryl haken in de volle zon is niet fijn, maar zo vroeg in de ochtend met een glas verse jus gaat dat prima!.
Ik haalde net niet 'a granny a day', maar met 13 heb ik toch wat aan creapower kunnen doen deze vakantie!
In mijn volgende post meer over mijn vakantie avonturen met de Wildflower Shoulder Bag CAL en over een leuk winkeltje dat ik ontdekt heb in Chania (West Kreta): Pleko!

Reacties

  1. Amai goed gewerkt op vakantie en de kleuren van het mooie Kreta waren een inspiratiebron, zie ik . Super !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een mooie vakantie achter de rug en ook creatief. Wat is het toch fijn dat we hebben leren haken! Ik werd bijna elke ochternd verblijd met een foto van een granny ;-) erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus