The Rosie Project

Verspreid over twee vakanties las ik Het Rosie Project van de australier Graeme Simsion. Wat een heerlijk boek!

Het is een knap geschreven feel good boek. Het doet denken aan een van mijn favoriete films: As Good As It Gets met Jack Nicholson en Helen Hunt. 

Universitair docent Genetica Don Tillman is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Hij is echter sociaal onbeholpen en nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden. 

Door een briljante manier van schrijven krijg je al snel door dat Don sterk autistische trekken heeft (iets dat hij zelf niet zo ziet). Je wordt op een natuurlijke manier meegezogen in zijn geordende denkwereld en schema's. De komst van Rosie in zijn leven zet alles op zijn kop.
Het boek leest heerlijk weg en is voor een kleine prijs te koop. Ik zou 'm zeker in je koffer stoppen! Wat lezen jullie deze vakantie?

Reacties

  1. Ik ga lezen in een boek wat ik voor mijn verjaardag kreeg van Santa Montefiore en een berg tijdschriften....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .... Neem wel nog reserve boeken mee. . Ik las het in 3 dagen uit en mijn man in 1 dag en ja ook nog met 3 kinderen om hem heen. Super boek! Deze vakantie gaan er voorlees boeken mee en haakwerk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het boek staat op mijn e-reader. Ik zal het ook lezen tijdens mijn vakantie ! Tof dat het bij jou goed in de smaak viel, het overtuigt mij om het nu ook te gaan lezen. Nog wachten tot half augustus eer ik met vakantie kan. Eerst nog hard werken (collega's met vakantie vervangen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel benieuwd hoe je 'm vind. Sterkte met de laatste weken werken!

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus