6 van 10: Lingeriesetje

Het gaat lekker met de uitdaging om 10 projecten klaar te hebben voor het einde van het jaar! Vorig weekend knipte en maakte ik weer een lingerie setje.  Ik gebruikte twee patronen die ik al gebruikte. Voor de slip gebruikte ik de slip van  Merckwaerdigh Mix5L, a.k.a. 'de Billenbroek' die ik tijdens het lingerie weekend voor het eerst maakte. Voor de BH gebruikte ik het patroon van Danglez DB4. Ik maakte deze bh al eerder en geen enkele bh heeft eerder zo perfect tegen mijn borstbeen gezeten! Ik draag 'm heel vaak,
Zoals ik toen al schreef wilde ik de verhouding boven- /ondercup aanpassen, zo gezegd zo gedaan. Ik deed dat door te meten hoe groot ik de bovencup wilde hebben en dat bij de ondercup weg te halen. Misschien was het niet zo handig om met deze stof de test te doen, want hier zie je de nieuwe belijning nog niet goed haha. 
Ik was wel eigenwijs om niet eerst de papieren cupdelen aan elkaar te plakken om te zien hoe de vorm van de cup zou zijn. Tijdens het naaien zag ik dat er een bobbel ontstond in de buurt van middenvoor. Nu ik de tekening erbij pak, snap ik ook precies wel denkfout ik gemaakt heb.
Bij de volgende keer ga ik de methode van Beverly Johnson gebruiken, om de belijning op een padding cup in te tekenen, en dan de patroondelen weer op papier te leggen. Dan zou ik dit niet meer moeten hebben. Ik vind het wel heel leerzaam zo en gelukkig is de bh wel draagbaar. Ook heb ik weer veel geleerd over hoe stof werkt, het tule is veel minder rekbaar, dus je kunt ook minder 'smokkelen'. Elke stof reageert echt anders.

Op de foto zie ik ook dat ik het aanzetpunt bij de schouders nog wat te hoog vind, die kan nog wel wat omlaag voor een mooiere verhouding.
De stofjes komen allemaal uit eigen voorraad. De stevige blauwe lycra komt volgens mij nog bij Eline Kleinvak vandaan ergens uit 2008 / 2009 en het blauwe tule kant heb ik van een swap uit 2011 als ik me goed herinner. Dat is nog eens Use What You Have en past dus ook mooi in mijn 2016 challenge!
Ik word super blij van dit setje, de kleuren en materialen passen zo mooi bij elkaar!
Project nummer 7 is ook klaar: een jurk in Supervrouw kleuren, daarover meer in mijn volgende post.
 


patroon BH: Danglez DB4, maat 100D met aanpassingen
patroon slip: Merckwaerdigh Mix5L
stof en fournituren: allemaal eigen voorraad van lang geleden


 

Reacties

  1. Mooi setje is het geworden en inderdaad door de print zie je het nu niet maar bij een volgende zal het wel weer anders zijn.
    Fijn dat ie ondanks de bobbel wel draagbaar is.

    Zo leren we elke keer weer van onze aanpassingen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie set. Je hebt de smaak weer lekker te pakken! Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor, de stof is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw ik vind het echt prachtig en knap gemaakt! Ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus