Crea power: Care Bags haken

Toen ik op Facebook het initiatief van de gehaakte Care Bags voorbij zag komen, wist is dat ik daar ook wat voor wilde doen. Care Bags worden gemaakt voor vrouwen met borstkanker die na een operatie een drain hebben gekregen. De tasjes zijn een liefdevolle vervanging van de standaard witte zakjes waarin ze de fles van de drain in kunnen stoppen.
Je kunt het patroon van de Care Bags opvragen en het haakt heel makkelijk moet ik zeggen. De afmetingen staan in het patroon en voor de rest hoef je niet te tellen. Heerlijk om te doen voor de tv.
Ik heb een mooie voorraad katoen nog liggen, dus werd het schatgraven voor bij elkaar passende bolletjes. Ik kwam de bolletjes tegen die ik eigen gekocht had om vlaggetjes van de haken voor de Nije Slingers, maar aangezien daar meer dan 150.000 (!!??) zijn binnen gekomen, was het niet meer nodig om voor die recordpoging te haken. De bolletjes die ik gekocht had voor deze vlaggetjes van Jip by Jan zijn dus naar mijn eerste Care Bag gegaan.
Dit is mooi warm draaien voor het haak- en naaiavontuur dat in maart weer voor de deur staat, de 7e editie van de CreaPower Marathon op 10 maart tijdens NLDoet! Kijk alvast even op onze website, als je houdt van creativiteit en gezelligheid en ook nog eens een aantal goede doelen wilt steunen.
patroon: op te vragen via Care Bags
garen: 2 bollen Catania, gekocht bij Het Wolhuis
haaknaald 3,5


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus