Crea power: nog een Care Bag

Ik vind het heerlijk om na alle drukte even lekker te haken. De #CBTL sjaal vergt echter het nodige telwerk en goed licht, dus die is voor mij niet echt geschikt om voor de tv te doen. De vorige Care Bag ging op zich redelijk snel, maar alleen maar vasten met katoen haken gaat toch niet zo snel als met ander garen.  Omdat ik het een mooi doel vind, wilde ik er nog eentje maken. Dit keer dus met dikkere wol en een grotere naald, voorraad genoeg om uit te kiezen.
Ik had bolletjes Mixed Cotton liggen van de Hema, die heb ik vorig jaar gekocht om Nije Slingers van te haken en eventueel ook nog knuffels voor Hartendekens. Toch even proberen voor een Care Bag, het garen is heerlijk zacht. Ik werd verrast door het mooie patroon dat ontstond tijdens het haken! Ik heb een parel ontdekt tijdens het schatgraven haha.
Ik maakte twee stroken, omdat ik zag dat het patroon plots onderbroken werd. Zo kon ik twee keer van die mooie strepen maken. 
Mooi tasje zo en in een avond gehaakt! Heerlijk de grote bibliotheek op internet die alle uren van de dag open is om iets op te zoeken. Ik google voor een beschrijving van een haakschema voor een mooie platte bodem met vasten en zo kwam ik bij de beschrijving van Yarny.nl. Ook plaatste ik een foto op Instragram met o.a. #hemamixedcotton en kwam toen ook deze prachtige sjaal tegen. Deze sjaal is gemaakt met "Planned Pooling". Weer wat geleerd en leuk om verder te onderzoeken!
Ik heb nog meer bolletjes Mixed Cotton in mijn voorraad, dus er zullen zeker nog meer Care Bags volgen. Ik vind de varianten met lintjes ook erg mooi, laat ik die nou ook in mijn voorraad hebben 😊
patroon: op te vragen via Care Bags
garen: 1 bol  Hema Mixed Cotton
48% katoen, 52% acryl
haaknaald 4,5


 

Reacties

  1. Weer een mooie care bag gemaakt! Dat planned pooling is ook erg gaaf! Heb er ook al eens met verwondering naar gekeken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus