Uitdaging 2018: Schatgraven

2018 staat voor mij in het teken van 'Schatgraven': in mijn voorraad duiken en patronen en stofjes gebruiken die er al een poosje liggen.
Ik duikelde een patroon op dat al heel lang in mijn voorraad lag, maar dat ik nog nooit gebruikt heb. De SH20 van Merckwaerdigh. Zoals ik al vaker schreef houd ik van een slip ''met alles erin'. Daarom koos ik voor variant C, hier links op de tekening. Hij doet een klein beetje denken aan mijn 'billenbroek' haha.
Ik maak altijd een proefje van een nieuw patroon om te kijken hoe 'ie valt. Dus nogmaals een duik in mijn voorraad naar stofjes en elastiek. Ik kwam een oud pakket tegen dat ik ooit bij Kantje Boord gekocht heb volgens mij en ik kwam bijpassend blauw elastiek tegen. Met de stof heb ooit geprobeerd padding cups te overspannen, maar dat was volgens mij geen succes destijds.
Ik vergrootte het patroon door naar mijn maten en ging van de week achter de naaimachine. De slip is op zich leuk, maar staat echt totaal niet bij mijn figuur. Dit komt waarschijnlijk omdat het panterprintje echt een 'fliebelstofje' is en in combinatie met de zwarte patroondelen mijn buik contouren enorm tekent.
Niet voor herhaling vatbaar dus op dit moment voor mij. Maar goed, het stofje is toch wel leuk (op de grens van fout) en ik heb nog genoeg om er een leuk hemdje en wellicht ook een bh van te maken. En ik had leuk gezelschap tijdens het naaien!
maat: XXL (zelf doorvergroot)
stof: pakket van Kantje Boord van lang geleden



patroon: 
maat:
stof: 


 

Reacties

  1. Leuk stofje! En ik ken het, het is idd eennflubberstofje wat niet zo veel “doet” Gelukkig heb je nog genoeg voor een hemdje! Daar is dit een uitstekend stofje voor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus