Creatief op vakantie

Elk jaar gaan standaard bollen wol en haaknaalden mee in mijn koffer op vakantie. Altijd een paar bollen Royal om grannies te maken voor Hartendekens (jaja, creapower kan ook goed op vakantie!) en bollen katoen (dat haakt lekkerder in de volle zon later op de dag).

Op de heenweg haakte ik in het vliegtuig aan het truitje van ByClaire. Daar was ik net voor de vakantie aan begonnen. In 2016 begon ik ooit aan een vest dat ik weer uithaalde omdat het veel te groot werd. Het truitje is minder werk en veel sneller klaar, dus ik wilde de Drops Belle hiervoor gebruiken.
Op Facebook zag ik de nieuwe CAL van Knottenwol voorbij komen voor de vakantie en ik was op slag verliefd. Die kleuren en die strakke lijnen, wauw, helemaal mijn ding! Ik wil graag mee gaan doen, maar wilde eerst weten of die techniek wel iets voor mij is (de CBTL sjaal is ook nogsteeds niet af hmhm). 
foto van Knottenwol.nl
Dus eerst op Pinterest en Youtube gekeken naar uitleg over mozaiek haken en twee bolletjes katoen meegenomen in de koffer. Ik besloot te oefenen met het patroon dat gebruikt wordt in de Nya Mosaic Blanket van de talentvolle Tasiana van LillaBjörn's Crochet World. Zij ontwerpt zulke prachtige patronen (bijv. haar Esja Sweater), haar website is echt een bezoekje waard!
Het was even prutsen in het begin, maar zowaar, er ontstond een patroon! Je haakt alleen lossen, vasten en stokjes. Op haar website staat ook extra uitleg, het is vooral goed kijken waar je steken precies zitten. Ik ga meedoen met de CAL van Knotten! Ik wil garen uit eigen voorraad zoveel mogelijk gebruiken, denk dus dat ik een bol verloopgaren ga gebruiken.

Nog een project dat mee ging in de koffer: 5 bollen Durable Double Four en het gratis patroon van twee City Bags. Deze tassen worden met de Mocila techniek gehaakt, dus ik nam het boek Wayuu mocila's haken van Rianne de Graaf ook mee om me in te lezen.
Ik ben begonnen aan de zwart /wit/ blauwe tas en besloot voor yarn over / yarn over te gaan in de achterste lus. Ik hoef niet te veel na te denken bij het insteken van de naald (hoezo lui). Het is wel behoorlijk zwaar voor je handen, het is redelijk dikke wol en je moet beide draden op spanning houden. Tas wordt wel mooi stevig van zichzelf, ik zal m vast vaak gebruiken zodra 'ie klaar is!

Al met al dus 3 nieuwe patronen geprobeerd in de vakantie, nog eentje deze maand en ik ben weer helemaal bij voor mijn uitdaging 2019

Natuurlijk haakte ik ook elke ochtend (minstens) één granny voor Stichting Hartendekens. Vrijwilligers haken losse grannies die dan weer in dekens worden verwerkt die gratis aangevraagd kunnen worden voor zieke kinderen en kinderen die een naaste hebben verloren. Kijk voor meer informatie (zowel over zelf mee haken, als een gratis deken aanvragen, als doneren) op hun website of Facebookgroep.

patroon: truitje ByClaire
garen: Drops Belle, kleur 13 dark jeans blue
samenstelling: 53% katoen,33% viscose, 14% linnen
haaknaald: 4

patroon: Durable City bag
garen: Durable Double Four (2 x black / 2 x white / 1 x royal)
samenstelling: 100% katoen
haaknaald: 4


patroon: mozaiek uit Nya Mosaic Blanket
garen: Durable Coral (purple en orange)
samenstelling: 100% katoen
haaknaald: 3


 

Reacties

  1. Zo lekker creatief in de vakantie hoor ziet er erg mooi uit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus