Week 6 & 7 van 52 Week Sewing Challenge

Ik ben blij dat ik mee doe aan de 52 Week Sewing Challenge! Ik merk dat ik toch sneller achter de naaimachine kruip en dat ik gedurende de week aan het nadenken ben welk project ik wil gaan maken. Een leuke stok achter de deur dus.Week 1 tot en met 5 is tot nu toe goed gegaan, week 6 moet ik inhalen (inmiddels al gedaan), maar met week 7 ben ik weer back on track!
Vorig weekend besloot ik voor week 6 weer de George + Ginger Romy set erbij te halen. Toen ik op hun website aan het bladeren was (ze hebben een nieuwe Grunge collectie uit), kwam ik ook deze hack tegen waarbij de bolero aan het shirt werd vastgemaakt. Uiteindelijk besloten dat toch niet te doen  (dan kan ik de mouwloze top ook los dragen), maar wel besloten om voor bolero en shirt uit 1 stof te gaan. Eerder gebruikte ik twee verschillende stoffen in mijn Winters setje.
Maar ja, toen werd ik weer afgeleid door een stofje dat ik tijdens het opruimen weer tegen kwam, een coupon van de lapjesmarkt in Utrecht met blauwe blokjes...dus die maar eerst geknipt! Uiteindelijk vorige week zondag ook mijn andere setje uit 1 stof geknipt, maar beiden niet gemaakt.
Thema van week 7 was 'face your sewing fears'. Deze top past daar toch wel in. Ik ben de laatste tijd erg aan het kl*%)^ met de lockmachine, op een of andere manier zijn wij geen vriendjes en vermijd ik m liever. Diep adem gehaald, handleiding erbij en opnieuw ingeregen en ingesteld en mijn geduld werd beloond! Op een andere manier zie ik ook altijd op tegen V-hals afwerkingen en probeer ik het altijd uit te stellen, terwijl ik het toch echt vaker gedaan heb (en met succes). De stof vloog alle kanten op met naaien, maar het lukte wel(versteviging hielp), maar toen vrat mijn locker 'm nog bijna op...Week 7 challenge uiteindelijk met wat geduld toch geslaagd, de aanhouder wint.
Omdat alles al geknipt klaar lag, kon ik meteen verder met Romy setje nummer 2 van die mooie blauwe tricot met bloemen. Week 6 is daarmee gelijk ingehaald, check! Dit keer maakte ik de enkelvoudige bolero (afgewerkt met een strook i.p.v. dubbel) en daarbij het shirtje uit dezelfde stof.
Ik kan de bolero ook nog combineren met mijn blauwe top, multifunctioneel!
Heerlijk zo'n dag achter de naaimachine! Volgende week mijn blouse afmaken en alvast weer een nieuw project uit gaan kiezen. Een wrap dress ligt klaar om geknipt te worden en ik wil ook een jasje gaan maken die ik ook naar mijn werk aan kan....ideeën genoeg dus!

maat: 4XL(24) met 4,5 cm verlenging van de top
stof: coupon blauw van lapjesmarkt Utrecht
stof: tricot herfstbloemen van Karteris Barneveld

 

Reacties

  1. Werkt super zo'n sewing challenge, zeg, je bent lekker bezig. Mooie stofjes heb je gebruikt.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus