Warmdraaien

Alweer een maand verder, maar helaas nog steeds geen naaimachine hier. Het gaat heeeel langzaam de goede kant op, maar ik ben nog even zoet. In aanloop naar de Beatrix MAL besloot ik even warm te draaien door het motief van de Siddal sjaal uit Yarn Bookazine 12 te haken met wat garen uit mijn voorraad.
In het Scheepjes Yarn Magazine waar ook het patroon van de Beatrix deken in staat, viel mijn oog ook op het mooie fleur de lis patroon van de Siddal. Die staat inmiddels dus ook op mijn verlanglijstje om een keer helemaal te maken!
Ik pakte een paar kleuren katoen (achteraf iets te dik voor dit werkje, maar goed, dan doe ik er in ieder geval iets mee) om weer even in te komen met tapestry haken. Hoe zat het ook al weer hoe je de draden niet steeds om elkaar heen wikkelt? Even terug in de tijd naar de deze tutorial van de Rozeta CAL. Die Rozeta CAL moet ik ook nog steeds afmaken haha.

Ik maakte twee lappen met 1 patroon en haakte ze daarna aan elkaar. Ik wil er een etui/tasje met voering en rits van maken. Al even op Pinterest gezocht naar wat tutorials hiervoor zoals deze, deze, deze en deze.
Ik was wat ongeduldig en was dus al voor de start begonnen met de Beatrix MAL. Aan de hand van 3 proeflapjes bepaald met welke haaknaald ik zou starten (2 dus):
En de opzet gemaakt:
Inmiddels zijn er 3 blogs ook verschenen van Jellina, de ontwerpster van de deken:

Het patroon begint vorm te krijgen en de kleuren ook langzaamaan te verlopen, gaaf!!


patroon etui: gebaseerd op Siddal sjaal
garen: diverse bollen Rico creative cotton aran
100% katoen / 50 gr - 85m
stof: katoen uit eigen voorraad
naald: 4mm

patroon: Beatrix Blanket Yarn Bookazine 12 - Romance
garen: Whirl 555 Forbidden Fuchsia (3x) en Whirlette 874 Pomegranate (2x)
60% katoen -  40% Acryl /  215 -225gr - 1000m
garen rand: Whirlette 890 Custard
60% katoen -  40% Acryl / 100gr  - 455m
naald: 2mm


 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus