Sari/Statement: "Vier je roots en maak verbinding"

Vandaag ben ik naar het SARI/STATEMENT FASHION EVENT geweest in het Wereld Museum in Amsterdam.
Een hele middag mode, maar ook presentaties, voordrachten en zang: veel hindoestaanse verhalen en historie, krachtige vrouwen en herkenbaarheid van het zoeken naar identiteit als Nederlanders met roots & heritage.


Een van de sprekers was Artie Ramsodit, Eerste Kamer lid die bij haar installatie een sari droeg destijds en nu voor Prinsjesdag een Ornhi, een traditionele sluier, zal dragen als hoofdbedekking. Zij vertelde  samen met Helina Guleria over hun Ornhi project en droeg 'spoken word' voor, geschreven door haar broer Brahma Ramsodit. Deze woorden zijn zo raak, ze 'kloppen' gewoon:

Draag uit wie je bent

Het Orhni-project.
Mode-bewust.
Is dit bewuste mode.
Verhalen van vroeger.
Draag ik via mijn kleding over.
Dit is stof tot nadenken.
Dit vertelt: we zijn samen verweven.
Dit is handen uit de mouwen steken.
Om elkaar een hand te geven.
Dit is wie ik ben.
Dit is wie wij zijn.
Dit is bewuste mode.
Wat trek jij je aan van mij?

Na de sprekers en fashion show heb ik de tentoonstelling zelf ook nog bezocht.
 Een heerlijke middag met ook nog even een bezoekje aan de Dappermarkt....
domweg gelukkig in de Dapperstaat!




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus