Geluk is een jurk (bookreview)

Het is al weer een paar weken geleden dat ik het boek "Geluk is een jurk" va Cécile Narinx (hoofdredacteur van Elle Magazine) heb uitgelezen...Ik zou er nog even een stukje over schrijven. Dit is de recentie die ik op www.goodreads.com heb achtergelaten


Geluk is een Jurk. De Modewereld van Binnenuit. Geluk is een Jurk. De Modewereld van Binnenuit. by Cécile Narinx
My rating: 2 of 5 stars

Luchtig boek over de modewereld. Zeker niet hoogdravend en niet interessant voor lezers die al erg van mode houden. Wel wat leuke dingen te weten gekomen,af en toe een vleugje humor, maar haakte compleet af bij het laatste stuk waarin ze plotseling tips over hotels en winkels gaat geven...
View all my reviews

Sommige stukken waren leuk om te lezen. Ik heb nooit zoveel met mode gehad, de interesse is eigenlijk pas van het laatste jaar, dus uitleg wat nu eigenlijk haute couture is en hoe het gaat met de passessies wanneer je een jurk door Jan Taminiau laat maken (dat lijkt me wel gaaf!).
Ik heb het e-book bij bol.com gekocht en voor een gedeelte op mijn ereader en voor het andere gedeelte op mijn ipad gelezen. Leuke van dat laatste was dat ik makkelijk ook even kon googlen als er een persoon of een product werd besproken die me niet zoveel zei. Je hebt er dan meteen een beeld bij. Dat is toch 'het nieuwe lezen', ook hier zie je de digitalisering voor verandering zorgen. Ik heb daar in mijn werk als projectleider/consultant mee te maken (ik begeleid de digitalsering van HR processen bij Raet klanten eenvoudig gezegd). Ook in het boek komt de invloed van digitalisering naar voren. Waren fashion shows vroeger voor de lucky few die een stoel wisten te bemachtigen op de catwalk, nu is er een live stream via internet van de show en kunnen miljoenen meteen meekijken (en er ook wat van vinden). Cécile pleit ondanks deze ontwikkelingen er toch voor dat de mode professionals hun gidsfunctie behouden.
Al met al dus een leuk boek om te lezen een keer, maar geen topper wat mij betreft. Hebben jullie nog leuke titels om te lezen over de modewereld?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus