Lekker bezig: weer een jurk klaar

Ik heb de smaak van het kleding maken weer helemaal te pakken. Gisteren legde ik de laatste hand aan jurk nummer 2. Hier kon je mijn proefjurk al zien, nu maakte ik 'm van mooie stoffen die ik bij Textielstad heb gekocht een poosje geleden. Het leek me leuk on de zwarte punta di roma te combineren met de zwart/witte print.


Ik heb nog weer meer naad weg moeten stikken (blijft leuk, haha) om een goede pasvorm te krijgen. Het is uiteindelijk meer een slanke jurk geworden dan het oorspronkelijke patroon, dat wijder uitloopt. Dat vind ik zo leuk aan naailes, ik kan de patronen naar mijn hand zetten met behulp van mijn naaijuf!
Ik ben helemaal blij met dit patroon, snel de volgende knippen, van leuke jurken kan je er nooit genoeg hebben en ik kan er ook een shirt van maken! Ik heb ook nog stof over, daar maak ik denk ik een bijpassend jasje van.

Fijne zondag!

patroon: jurk 14 uit Ottobre Woman 5/2014




Reacties

  1. Fijn voor je dat het afvallen zo goed gaat. Je hebt er weer een mooi jurkje bij. Stijlvol voor de komende feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt inderdaad de smaak van het kleding maken weer helemaal te pakken. Leuke aanleiding om je garderobe weer aan te vullen, shirt en jurk zullen je vast weer goed staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig kwam ik deze wat oudere blog van je tegen. Ben hem nu aan het naaien. Voor de tweede keer...... Eerste is helemaal mislukt doordat ik de stof verkeerd om had geknipt (kan gebeuren in de nachtdienst.....). Nu op voor de volgende ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ja, kan je nagaan hoe lang hij al geknipt in de kast lag......

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus