Elke maand een kledingstuk: Jurk Ottobre Woman 5/2015

Helemaal vergeten te bloggen over de jurk die ik laatst gemaakt heb! Even inhalen dus en met een een leuke update n.a.v. mijn naailes gisteravond.
Al bladerend door de nieuwe Ottobre Woman van dit najaar  die een poosje geleden door de brievenbus kwamviel mijn oog meteen op een paar jurkjes, waaronder jurk 1 & 6. Ik besloot eerst de variant zonder vlakverdeling te maken, om te zien hoe het model valt.
Ottobre Woman 5/2015
Het model kan zowel van tricot als sweatshirtstof gemaakt worden. Ik koos voor een tricot die ik nog had liggen, al een beetje in de najaarskleuren. Ook maar meteen met lange mouwen gemaakt. De jurk lijkt kort op de afbeeldingen, maar valt bij mij zonder aanpassingen op de knieen.
iets te enthousiaste plooi midden voor haha
Ik moet nog altijd wennen aan mijn nieuwe maten en ben nog altijd bang dat een patroon te klein uitvalt. Dat was bij dit model en met de tricot die ik gebruikt heb dus echt niet nodig. De jurk was aan de grote kant nu. Misschien dat ie met een dikkere stof wel wat beter zou zijn, maar ga volgende keer toch echt een maat kleiner maken.
zakdetail
Ik heb de jurk meegenomen naar naailes om nog even advies te vragen, hoe ik dit nog aan kon passen. Ik had zelf bedacht om 'm met een lint of riempje net onder de borstlijn te dragen, dat zag er wel leuk uit en maakt 'm ook minder pyjama achtig. Op les werd het idee geopperd om er een elastiekje achter de stikken, dat zit toch lekkerder dan iets neit rekbaars. Zo gezegd, zo gedaan en ik ben helemaal blij!!

Nu verder naaien aan mijn wintergarderobe met mijn aanwinsten van de Stoffenbeurs van Den Haag van afgelopen weekend.

patroon: Jurk 1 Twig , Ottobre Woman 5/2015 maat 48
stof: tricot Langgeoeg


Reacties

  1. Het is een mooie draagbare jurk geworden in een zeer bekend stofje! Denk dat de jurk in ff stof ook erg mooi is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hele mooie jurk geworden ,leuke stof ook en hij staat je goed hoor
    heb je het elastiek rondom gestikt of alleen in het voorpand?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus