Kleding maken met een plan (or S.W.A.P.)

Het blijkt al weer in 2011 te zijn geweest dat ik een kleuradvies kreeg van Nicoline van estilo-adviesinstijl.nl. Sindsdien ben ik me meer bewust van kleuren en sla ik in de kledingwinkels bepaalde kleuren al bij voorbaat over. Ik ben het winter type, felle & koele kleuren staan mij goed en ik voel me daar ook lekker in. Beige laat ik aan me voorbij gaan tegenwoordig bijvoorbeeld.
Nu ik zo ben afgevallen kan (en moet) ik mijn garderobe helemaal opnieuw opbouwen. Dat gaf me ook de mogelijkheid om mijn kleurkeuze tegen het licht te houden. Ik wil vanaf nu kleding maken met een plan, of op z'n engels Sewing with a Plan (S.W.A.P.). Een poosje geleden heb ik besloten om mijn garderobe op te bouwen rondom twee basis kleuren:
  • zwart
  • (donker / kobalt) blauw
Zwart kan ik prima combineren met allerlei heerlijk knalkleuren (kobalt is weer helemaal in!) en het blauw (denim, maar ook andere tinten) laat zich zo wie zo goed combineren met wit. Ik probeer nu kleding/schoenen/assecoires/stoffen te kopen en te maken die zich laten combineren met een van deze twee. Zo kan ik  makkelijk steeds verschillende setjes samenstellen.
Voor de winter komt daar nu nog de combinatie bruin met petrol bij. Ik kocht een leuke lap stof voor een jurk, maar heb daar met mijn nieuwe plan ook meteen stof bijgekocht om een vest te maken, zodat ik echt een setje heb. Nog een keer shoppen voor bruine winterschoenen of laarzen, en ik ben helemaal compleet. Het maken van een bruine leren tas staat ook nog op het programma.

Ik heb een Pinterest bord gemaakt om inspiratie op te pinnen, zowel voor kleuren als voor vorm als het samenstellen van een garderobe. Mochten jullie nog leuke links hebben, laat het me weten!

Volg het bord Wardrobe with a plan van Jos op Pinterest.


Op Facebook is er ook een groep over kleding maken met een plan:

Reacties

  1. Wat goed om zo je garderobe te plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig! Net als jij ben ik ook een "wintertype" en ben ik druk bezig om orde in mijn (zelfmaak) garderobe te krijgen. Ik had al een "swap" blogbericht als concept gemaakt... Het wordt mijn goede voornemen voor volgend jaar, haha. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus