Bralette Watson

Zaterdag kwamen we voor het eerst bijeen voor een gezellige naaidag op een boerderij in Putten. Altijd gezellig om een hele dag met gelijkgestemden achter de naaimachine te zitten en lekker bezig te kunnen zijn!
In mijn tas ging een project mee waar ik al een poos geleden aan begonnen was, de Watson Bralette van Clothhabit. Het thema van augustus/september 2017 bij onze Facebookgroep Ladies of Lingerie & Design was 'Bralettes':
foto van Clothhabit
"De bralette, ook wel de soft bra, lace bra of triangle bra genoemd, zit een beetje tussen een BH en een cropped topje in. Het voornaamste kenmerk is dat er geen beugel in zit en ze geen voorgevormde cups of andere opvulling hebben. Ze bestaan vaak volledig of grotendeels uit kant of hebben een kanten afwerking. Sommige bralettes hebben geen sluiting op de rug, dus deze dien je als topje over je hoofd heen aan te trekken."

Ik hobbel hier een beetje achteraan en kocht eerder dit jaar (eindelijk) het patroon van de Watson, zowel als BH als als bikini te gebruiken. Ik vind de afbeeldingen van creaties gemaakt met dit patroon prachtig.  Ik wilde toch een keer een bralette maken, ook al lijkt het me niet echt een bh voor overdag voor mij, meer eentje voor thuis op de bank na het werk.
Ik maakte een proefmodel van bordeaux powernet, afgewerkt met zwarte fournituren. Afgaande op de maten zou de bralette waarschijnlijk aan de kleine kant zijn, maar ik wilde gewoon zien hoe hij zou vallen en hij zit zo in elkaar (als je er even voor gaat zitten natuurlijk).
De cups zijn inderdaad te klein voor mij. Ik zal nog wel het nodige aan het patroon moeten sleutelen om een goed patroon te krijgen (of nog een stukje verder afvallen haha). Ik heb het idee dat ie zo wie zo wat klein valt, het lijkt een beetje zoals ik m aan heb op het effect van de Jalie uit de review van Verypurpleperson.

maat: 40D
stof: powernet van Kantje Boord


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus