Creatief met de cameo: haken is verbinden

Jullie hebben er vast wel over gelezen of gehoord, de recordpoging van de Grootste Gehaakte Deken ter Wereld in Leeuwarden. 14 en 15 juli was het dan zover, 30.000m2 granny dekens waren uitgelegd in Tytjerk. 2 Miljoen grannies, bijna 11.000 dekens en vrijwilligers uit 50 landen die hebben bijgedragen, "haken is verbinden"!
Vanuit CreaPower hebben we ook twee dekens gemaakt tijdens de CreaPower Marathon van 2017 en 2018 en dus zijn we in de auto gestapt om met eigen ogen deze prachtige vorm van Mienskip en creatieve power te aanschouwen. Met hulp vonden we beide CreaPower dekens. In het midden de ontwerpster van beide dekens, Saskia Krist van Atelier SLK. Zij maakte ook prachtige Escher dekens!

Zo mooi, je mocht op sokken of blote voeten over de dekens lopen, indrukwekkend!
Vanuit de uitkijkpost krijg je een beetje een idee hoe inmens groot de deken was, 
dit is maar een klein stukje.
Aan de deelnemers werd gevraagd een creatief naambordje te maken, met daarop ook de (haak-)club van waaruit je deelgenomen had aan dit mooie project. Ik besloot geen naambordje te haken, maar er eentje te ontwerpen met mijn cameo. Ik wilde iets doen met een granny en CreaPower. Ik stuitte op deze werktekening van het haken van een granny. 
Online had ik de knock out techniek voorbij zien komen, waarbij de afbeeldingen over elkaar heen legt en de overlappende gedeeltes weg haalt. Ik voegde een extra schaduwlijn toe om ietsje ruimte om de letters te krijgen. Ik gebruikte zilveren flex folie voor de granny en groene voor de letters. Leuk om zo te kunnen 'ontwerpen'.
Ik had me wel een beetje verkeken op het 'pellen', je moet natuurlijk al die kleine stukjes folie eruit peuteren om dat mooie draad effect te krijgen. Een geduldig werkje waar aardig wat tijd in gaat zitten, maar erg de moeite waard!
Superblij met mijn shirt en mijn ontwerp en nogsteeds aan het nagenieten van al die creatieve power die we daar zagen. Petje af voor de organisatie en hakende vrijwilligers. Alle dekens gaan nu naar goede doelen toe.


 

Reacties

  1. Geweldig mooi om daaraan mee gewerkt te hebben. Petje af. Zeker ook voor je shirt. Erg leuk bedacht. Zeker die laatste steek!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus