Zomerse setjes gemaakt

Ik krijg steeds meer lol in kinderkleding naaien! Toen ik de oproepjes zag van Stichting Jurk voor een paar zomerse setjes ondergoed voor jongens heb ik mee aangemeld voor die opdracht. De kleding gaat naar kinderen uit gezinnen waar weinig geld voor nieuwe kleding is door omstandigheden, in dit geval via Stichting Help Elkaar in Geldermalsen. Ik maakte eerder al een setjes boxers voor ze en nog een stapeltje ondergoed, nu maakte ik matching boxers met hemdjes in 3 verschillende maten.
Twee stoffen kocht ik van de zomer op de markt, doelgericht voor dit soort opdrachten. De tie-dy stof ligt al jaaaren in mijn voorraad en paste helemaal in het thema 'zomers'. Ik wist niet wat ik er van zou vinden, maar ik moet stiekem toegeven dat ik dit eigenlijk het leukste setje vind van de drie!
Een beetje extra aandacht streek ik erin door met mijn cameo naast het matenlabel ook een tekstje te snijden.
Hier worden drie jochies hopelijk weer heel blij van!
Nog even een schaar erbij om een indicatie te geven van de grootte  (maat 104, 110 en 122):
Heb je ook zin om zo nu en dan, of eenmalig, je crea power in te zetten en kinderkleding te naaien en kinderen blij te maken? Neem dan een kijkje op de Facebookgroep van  Stichting Jurk (daar worden met grote regelmaat aanvragen gepubliceerd waarvoor je je aan kunt melden) of op de website.

patroon: boxer Jalie 2327
maat: 98/104, 110 en 122
stoffen: stoffenmarkt Amersfoort en eigen voorraad
elastiek: Kleurenmix.nl

patroon: hemdje Van Katoen
maat: 98/104, 110/116 en 122/128
stof: stoffenmarkt Amersfoort


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus