Dat wordt zwieren

Tijdens de Mini Makersdag van Stichting Jurk in Ermelo heb ik een leuk clubje dames ontmoet waar we sindsdien een gezellige, warme en creatieve app groep mee hebben. We helpen elkaar o.a. met tips en trucs voor creaties voor Stichting Jurk en de modevakopleiding. Daarin kwam ook ter sprake dat een van de dames al jaren een gezin helpt door kleding te maken en nu stonden er weer jurken met bolero's op het programma om te maken. Ik heb aangeboden een van de jurken te maken.
Ik ben aan de slag gegaan met het (digitale) patroon Elizabeth van Van Hagar tot Ruth uit Utrecht. In dit handwerkatelier  worden handwerklessen voor vluchtelingen, statushouders en buurtbewoners in Utrecht worden gegeven. Zij maken en verkopen (o.a.) patronen om de zaken te bekostigen.
Wat een geweldig patroon is dit, ik was op slag verliefd!! Het lijfje is volledig gevoerd en alle naden worden blind weggewerkt. Voor de rok kun je kiezen voor een halve en een hele cirkel. Ik koos voor een hele cirkel, want de kleine dame waarvoor de jurk bedoeld is houdt van zwieren hoorde ik.
De jurk zit snel in elkaar (als je de stappen tenminste goed volgt haha). Ik had zo de smaak te pakken dat ik meteen maar aanbod de andere twee ook te maken. Zoooo leuk, zijn het geen schatjes?
Ik maakte met de cameo ook nog maatlabeltjes en stopte er wat extra liefde bij.
Ik hoop dat de dametjes veel plezier gaan beleven aan deze jurkjes, maar stiekem weet ik al dat dat wel goed zal komen!


patroon: Elizabeth van Handwerkatelier Van Hagar tot Ruth
maat: 98, 122 en 140
stof: tricots uit eigen voorraad en deels gekregen
#digitalepatronenuitdaging: 1 van 8


 

Reacties

  1. Wat zullen de meisjes hier blij van worden!! Lief dat jij ze gemaakt heb. Patroon is echt super tof.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus