Een proefstofje

Ze schieten altijd in de lach op naailes als ik weer roep "dit is een proefstofje". Op een of andere manier durf ik vaak mijn schaar niet in dure stoffen te zetten en kom ik vaak niet verder dan een goedkoop stofje.
Voor een nieuw patroon gebruik ik zo wie zo graag een 'proefstofje', omdat ik niet weet hoe het patroon valt. Ik word er soms ook wel wat lui van, ik maak het patroon maar gewoon om te zien hoe  'ie valt, i.p.v. goed na te meten en meteen aanpassingen te doen. Zo ook met dit patroon. Ik maakte Top 10 uit de nieuwe Knipmode van een stofje dat ik eigenlijk niet voor mezelf zou kiezen, maar wat toch in mijn voorraad lag, samen met een bijpassend effen stofje.
Nu ik voor mijn blog wat foto's van de site van Knipmode verzamelde, zag ik dat de pasvorm op de modellen ook los en groot was, daar had ik beter eerder naar kunnen kijken. Zo valt het shirt bij mij ook, als ik gewoon de maten uit de tabel volg. Volgende kan wel een maatje kleiner en wellicht toch ook wat meer getailleerd. Ik ben altijd bang dat iets te strak zit (dat stemmetje in mijn hoofd) en toch maar weer goed opmeten de volgende keer en iets meer lef met stoffen en pasvormaanpassingen (ik zit toch niet voor niks op naailes, dan moet ik daar wel gebruik van maken!).
foto's van www.knipmode.nl
De kop is er in ieder geval vanaf voor de 2 nieuwe patronen per maand uitdaging van 2019. Patroon nummer 2 voor deze maand is al overgenomen op papier in ieder geval, dat gaat ook lukken!
maat: 52->54 met aanpassingen
stof: tricots van Stoffenbeurs Amersfoort
*
#2PM2019 1 van 24

Naschrift:
uiteindelijk heb ik 1,5 cm van elke naad afgehaald, ook bij de mouwen,
en nu heb ik een mooi shirt dat niet te ruim, en niet te strak zit!    

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus