Creatief met kurk

Tas 27 uit Zo Geknipt! is nog altijd mijn favoriete patroon uit dit boek. Ik maakte 'm al een paar keer en gaf er ook workshops mee. Dit maal stond 'ie op het programma om 'm van kurkleer te maken, samen met Tialda, tijdens een gezellig dagje samen naaien zoals we vaker doen.
Ik gebruikte mijn Toyota Power Fabriq, een kleine maar sterke machine, speciaal geschikt voor denim en leer. Hij is ook lekker handzaam, dus makkelijk mee te nemen.

Voor mijn tas gebruikte ik kurkleer met zilver en blauw kurkleer. Het was de eerste keer dat ik er mee werkte, naait makkelijk! Ik combineerde het met een zilvere paspel, om het zilver extra te benadrukken.
Voor de voering gebruikte ik een katoen met blauwe ruitjes en ik maakte er drie zakjes in.

De kwaliteit van het kurkleer maakt wel uit, zo zie ik dat het blauwe leer snel beschadigd, de andere variant houdt zich beter. Nog maar eentje maken met andere kwaliteit, goed excuus toch?
Al met al ben ik erg blij met deze tas, de kleuren zijn helemaal mijn ding 
en het past super bij elkaar dat blauw, kurk en zilver!

patroon: Tas 27 met verzonken rits uit Zo Geknipt!
stof:  kurkleer van Aliexpress
fournituren: zilver paspelband van Kleurenmix.nl


 

Reacties

  1. Altijd weer een fijn patroon dat recept 27. En het was weer ouderwets gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus