Durable city bag



De kleuren van deze tas en het strakke patroon zijn helemaal mijn ding! Toen ik het gratis patroon van Durable voorbij zag komen wist ik meteen dat ik een van deze tassen wilde haken. Ik durfde het in eerste instantie niet aan om de bonte variant met veel tellen kleurwisselingen te doen, dus begon ik met de zwart / wit / kobalt variant. (Achteraf gezien had ik ook prima de bonte variant kunnen maken, deze techniek gaat prima.)
De bollen Double Four gingen mee in mijn koffer naar Kreta. De afgelopen tijd werkte ik er bij vlagen aan verder en van het weekend maakte ik m af. Ik veranderde wel het e.e.a. aan het patroon. Zo is het blauwe gedeelte in het patroon gehaakt met een enkele draad (dus niet mochila techniek waar je over de tweede draad heen haakt), dat heb ik wel gedaan voor extra stevigheid. Verder loopt de tas (onbedoeld) wat taps toe, dat was niet de bedoeling maar ik heb waarschijnlijk te hard aan de onderdraad getrokken. Ik vond het eigenlijk wel leuk, dus ik het het maar zo gelaten.
Ik heb nog wat garen over, daar ga ik denk ik nog een etuitje voor mijn haaknaalden van maken, want deze tas wil ik gaan gebruiken om mijn haakwerk in te vervoeren van en naar het brei- en haakcafe van Wolwinkel Elitt waar ik regelmatig naar toe probeer te gaan.

garen:  Durable Double Four 2 x zwart / 2 x wit / 1 x royal
haaknaald: 4mm



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus