Nog een shirt

Heerlijk, de flow zit er weer helemaal in met naaien! Niks op tv zaterdagavond, dus nog maar even een shirtje geknipt nadat mijn Drama Dress klaar was. Eind vorig jaar kocht ik de sale bij Makerist voor 2 euro de Big Lady Fleur van Mialuna. Ik vond de mouwtjes leuk en houd van A lijn patronen i.v.m. mijn figuur. De dubbele laag vond ik ook erg leuk, ik heb nog wat mesh liggen.
Ik zocht een soepele tricot uit mijn voorraad om een proefje te maken om te kijken hoe te pasvorm is. Ik koos voor 3/4 mouwen gezien het jaargetijde, het vlindermouwtje komt van de zomer nog wel een keer.
Het is niet een heel bijzonder patroon en valt bij mij ook niet zo 'flowy' als bij sommige anderen op de foto. Ondanks de stretch, was de halsafwerking ook aan de strakke kant. Goed om dit patroon geprobeerd te hebben en voor de zomer wellicht nog wel een patroon om naar terug te gaan.

Heb net besloten dat ik mezelf wat meer moet gaan uitdagen, steeds van dit shirts maken van 1 stofje is niet spannend en ik ben het in een keer zat merk ik. Ik ben al bezig met een blouse op naailes (mijn eerste ooit!) en wil in het naaiweekend dat voor de deur staat ook wat andere zaken maken (spijkerbroek, trui met twee verschillende stoffen en een jurk met wat extra's). Wel lekker om achter de naaimachien gezeten te hebben i.p.v voor de tv en ook weer een lapje uit mijn voorraad weg en een nieuw patroon geprobeerd! ✔✔✔

maat: 52 -> 56
stof: tricot van Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus