#SewTwistsandTies

Met deze jurk heb ik 3 uitdagingen in 1 te pakken: het is mijn week 2 bijdrage van de 52 Week Sewing Challenge, het is een van mijn #makenine uitdagingen voor dit jaar en de strik van de wikkeljurk past ook in de uitdaging van #SewTwistsandTies.
Patroon is jurk 12 uit de Knipmode van januari 2020. Ik wil echt al jaren een wikkeljurk maken, maar om een of andere reden kwam het er steeds niet van. Ik wil heel graag de Appleton van Cashmerette een keer maken (speciaal geschikt voor grote maten), maar ik toen ik deze eenvoudige versie in de Knip voorbij zag komen, ben ik daar maar eerst voor gegaan.
Advies bij het patroon was om een wat steviger tricot te nemen als punta om  te veel tekenen te voorkomen, fijn zo'n tip! Ik had deze scuba nog liggen, ideaal voor een proefmodel, ik weet niet of ik zulke synthetische stof wel lekker vind dragen. Het patroon schrijft keperband voor voor de strikken. Ik koos voor een leuk glimmend band, voor mijn doen best gewaagd met dat witte erbij haha.
Ik was wat lui met de stoflegging, dus kwam ik wat te kort bij de mouwen. Ik heb er nog een strook aangeknipt en daarin ook het band weer verwerkt.
Mocht ik dit patroon weer maken, dan moet ik er wel het nodige aan sleutelen nog. Ik houd stof over bij de borst/oksels en ik vind de overslag wat kort, ik heb ze liever wat meer doorlopen naar de zijkanten. De jurk moet je ook echt met een hemdje eronder dragen, de v is vrij diep. Was wel leuk om de jurk te maken en zo'n bandje erbij te zoeken, ik heb de smaak weer goed te pakken, en dat ik toch de bedoeling.

maat: 52 -> 54
stof:  Scuba driessenstoffen.nl
fournituren: band van Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus