Nostalgie (#week9)

Mijn eerste naaimachine zo'n 30 jaar geleden was een Singer Melody 60. Toen ik mijn Pfaff kocht meer dan 10 jaar geleden heb ik m ingeruild voor een klein bedrag. Ik heb daar altijd spijt van gehad.Van de week zag ik voor weinig een Singer Melody 70 voorbij komen op Marktplaats, meteen opgehaald gisteren!
Vanmiddag heb ik 'm uitgeprobeerd. Hij naait als een zonnetje, ook met tricot kan deze machine prima overweg, ik naaide er vroeger ook mijn lingerie op. Ik mis wel mijn automatisch aan- en afhechten haha, ik ben ook erg blij met mijn Pfaff, je went toch snel aan dit soort functies.
Ik maakte om mijn nieuwe machine te testen een chemomutsje. Tricot had ik nog over van mijn Drama Dress. 14 maart organiseer ik samen met Sacha voor de 9e keer de CreaPower Marathon en ook dit jaar naaien we (o.a.) voor de kinderen van het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Bijna 70 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor ons evenement, wauw!

Week 9 van de 52 Week Sewing Challenge stond in het teken van Gratis patronen, dus dit chemomutsje naar het patroon van Orange Love PMC paste daar ook weer mooi in. Drie vliegen in één klap dus zo!
patroon chemomutsje: gratis verkrijgbaar via Orange Love PMC
maat: L
stof: tricot Karteris Barneveld


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus