G+G Solar (#week30)

Toen ik Liviality de verschillende variaties van de George + Ginger Solar Dress voorbij zag komen ging ik voor de bijl en kocht ik het patroon. BH hemdjes, jurken/shirts met ingebouwde ondersteuning staan altijd op mijn verlanglijstje! Van de week meteen het jurkje gemaakt, nu maar hopen dat de zon zich toch nog even laat zien deze zomer!
Tijdens een naaidagje met Tialda maakte ik een proefbh van restjes lycra en powernet. Ik ga er denk ik nog een broekje bij maken, dan kan ik 'm als bikini gebruiken!
Naar aanleiding van het passen van mijn proefbh haalde ik 3 af van het achterpand en voegde ik 2 kleine coupenaadjes (6mm) voor uit de halslijn, om 'm wat strakker aan te laten trekken en niet om te laten krullen. Bij de jurk versie verving ik de band voor breed elastiek. De zoom van de jurk werkte ik af met een rolzoompje met mijn lockmachine ipv een 'gewone' zoom. Bij beiden gebruikte ik  ready made schouderband ipv de stof zelf. Bij een volgende versie wil ik de bandjes van stof maken en ze iets meer naar buiten zetten en ga ik ook nog wat stof uit het rugpand halen (sway back adjustment).
Het thema van juli / augustus voor onze Facebookgroep Ladies of Lingerie & Design is Built in Bra, dus ik ben een keer mooi op tijd haha. Nu de zon nog, dan kan ik mijn jurkje lekker dragen!
maat: 24D -> 27 met 2 extra coupenaadjes in halslijn
stof proef bralette: lycra uit eigen voorraad
stof jurk: katoenen tricot van Karteris
voering BH: powernet


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus