Seamwork Jenny

Ik had nog wat stof over van een shirt dat ik hier binnenkort zal laten zien wanneer het patroon op de markt is. Elke maand komen er nieuwe patronen beschikbaar op de Seamwork Community en deze maand was dat o.a. de Jenny top. De top heeft een aansluitende pasvorm, iets wat ik normaal gesproken niet zo snel zou maken. Maar met het koude weer en de verwarming een graadje lager is een shirt met een coll om ergens onder te dragen altijd handig.
Van restjes stof maakte ik dus de Jenny. Ik combineerde het met een stukjes zwarte tricot, dat breekt het net. Voor de curvy maten is al een Full Bust Adjustment toegepast in de patronen en lopen de heupen ook wat meer uit. Zelfs de mouwen zijn al aangepast voor een wat bredere bovenarm (alhoewel ik die niet nodig heb).
Ik moet zeggen dat ik een groter 'rollade' effect had verwacht, maar dat viel mee. Ik ga 'm zeker nog een keer maken, maar dan met nog wat meer ruimte in de taille en ik verleng 'm dan 10-15cm om mijn buik te bedekken. Leuk om snel te kunnen maken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus