Mini lingerie weekend

Zoals jullie weten ga ik een paar keer per jaar in lingerie-/naaiweekend. Gezellig met 20-30 dames een een locatie huren (meestal in Austerlitz) en dan een heel weekend met je gezamenlijke hobby bezig zijn. Zoiets kan natuurlijk ook in het klein, een vakantiehuisje huren en dan met 6 lingerie maaksters samen komen! 
Eind januari pakte ik mijn naai- en slaapspulletjes in en vertrok naar Woudenberg, naar landschap Ruwinkel. Ik was de week ervoor in Riga voor mijn werk, dus ik sloot zatermorgen aan, de anderen waren vrijdagmiddag al aangekomen.
Het was heerlijk weer die dag, 
dus we hebben ook nog lekker een wandelingetje gemaakt in de omgeving.
Ik begon eerst met de groene slip met het kantje met de balletjes die je bovenaan deze post ziet. We hadden van te voren allemaal hetzelfde kant gekocht, zo leuk om te zien hoe iedereen het combineerde met kleuren en materialen! Daarna begon ik aan de Sewy Isabell, die ook al eens in 2016 maakte. Ik vind de belijning prachtig. Ik ben een beetje aan het experimenteren met verschillende BH patronen. 105D is eigenlijk net een beetje te klein van mijn favo DB4 patroon, 105/110E heb ik niet van dit patroon. Het is ook wel weer eens leuk wat anders te proberen.
Ik moet de cups nog wat tweaken, wat verlagen net als bij de DB4 (volume zit bij mij meer aan de onderkant) en klein spietje wegnemen aan de zijkant van de cup. 105 omvang is ook aan de strakke kant, maar de bh is zeker draagbaar!
Daarna ging ik verder met het knippen van een bh met 'ons' kantje, die moet ik nog in elkaar zetten. Omdat ik nog stof over had, maakte ik er nog een slip bij. Het driehoekje had wel wat groter gekund hmhm (kant genoeg voor nog 5 weekenden haha).
De tijd vloog voorbij, en zondagmiddag was het alweer spullen pakken en naar huis....
Gelukkig heb ik eind maart weer een naaiweekend gepland staan, 
ik hoef niet lang te wachten op een vervolg.

patroon: Sewy Isabell
maat: 105E
stof, fournituren en kantje: eigen voorraad

52 Week Challenge: "Sew Something with Stuffing or Batting" (6)

patroon slips: Aphrodite van De Lingerie Academie
maat slips: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
stof & fournituren: Kantje Boord Amsterdam
kantje: Ali Express

52 Week Challenge: "Sew your favorite pattern" (12)



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus