Pattydoo poloshirt Demi

Ik heb me voorgenomen om niet meer zoveel gewone tshirts te maken, maar vaker iets met kragen en/of knopen. Toen ik de Pattydoo Demi voorbij zag komen wist ik dat ik die wilde maken. Ik daagde mezelf ook meteen uit om door een contrasterende kleurvariatie te gebruiken, kobalt vs donkerblauw.
De kraag is heel behoorlijk gelukt. De werkbeschrijving is vrij summier, maar er zit ook een uitgebreide video bij waarin alles stap voor stap wordt voorgedaan. Ik houd van deze manier van leren! Ze lieten ook een trucje zien om makkelijk een erg brede zoom te naaien, met een stukje karton en washi tape.
Ik heb op basis van mijn maten en de informatie gekozen om maat L te maken. Volgende keer neem ik maatje kleiner bij de buste en maakt ik m overall een paar centimeter langer (van de zijkant zie je net nog wat van mijn buik).
Ik speelde ook wat met een steek die ik geimporteerd heb op mijn Pfaff, gekregen van een creatieve vriendin die 'm op haar Pfaff had ontworpen. Ik werkte er de schouder en alle zomen mee af, leuk extra effect!
Ook meteen geleerd bij dit patroon hoe op een makkelijke manier splitjes in de onderpanden te maken!
De rechte biezen hadden nog iets meer over elkaar gemogen, maar al met al ben ik niet ontevreden.
Ik ga dit patroon zeker vaker maken!

maat: L
stof: katoenen tricot


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus